דלתא צופה קיפאון במכירות אבל עלייה ברווח
דלתא צופה קיפאון במכירות אבל עלייה ברווח
יצרנית ההלבשה התחתונה סיכמה את 2022 עם צמיחה של 4% במכירות ל-2 מיליון דולר וירידה של 4% ברווח הנקי ל-115 מיליון דולר; דלתא צופה שתסיים את השנה הנוכחית עם רווח של עד 130 מיליון דולר
חברת ההלבשה התחתונה דלתא גליל סיימה את שנת 2022 עם צמיחה של 4% במכירות, שהגיעו ל-2 מיליארד דולר, וצופה שההכנסות ב-2023 יישארו ברמה זהה. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של 8 מיליון דולר.
בשורה התחתונה סיימה החברה את השנה עם ירידה של 4% ברווח הנקי, שהסתכם ב-115 מיליון דולר. את הרבעון הרביעי של השנה החולפת סיכמה היצרנית בירידה של 6% במכירות ונפילה של 17% ברווח הנקי ל-37.7 מיליון דולר. על פי התחזית של החברה, הרווח בשנת 2023 צפוי לצמוח לטווח שבין 121 ל-130 מיליון דולר.
פתיחת החנויות הקמעונאיות מחדש והחזרה לשגרת הקניות שהצרכנים רגילים אליה פגעו במכירות האונליין באתרי החברה ואלה ירדו בשנת 2022 ב-13% בהשוואה לשנת 2021 ל-220.6 מיליון דולר. אף שהצליחה להקטין את כמות המלאי ברבעון הרביעי, בסיכום השנה גדל המלאי של החברה ל-166 מיליון דולר לעומת 104 מיליון דולר ב-2021.
החברה הציגה עלייה של 1% ברווח הגולמי השנתי בעקבות השיפור במכירות וברווחיות המפעלים, אך שיעורו מהמכירות ירד ל-38.6% לעומת 39.8%. דלתא מייחסת את הירידה בשיעור הרווח הגולמי להתייקרות בעלויות שינוע ולעלייה במכירות פעילות הייצור למותגים פרטיים, תחום שמאופיין בשיעור רווח גולמי נמוך מהממוצע בחברה.
גם התחזקות הדולר אל מול היורו והשקל פגעה ברווחיות החברה. הרווח התפעולי השנתי של החברה ירד ב-2% ל-185 מיליון דולר.
דלתא הרחיבה בשנה החולפת את רשת החנויות בישראל באמצעות החברה-הבת דלתא מותגים, שהשיקה את מותג הספורט פנטה ריי ואת אתר הסחר של ויקטוריה סיקרט. במקביל גדלו עלויות ההפצה של דלתא גליל ועלות פרסום ותפעול אתרי האינטרנט של החברה, ובעקבות זאת גדלו הוצאות המכירה ושיווק ב-5% ל- 515 מיליון דולר.