סגור
שירות משלוחים של קוויק
שירות משלוחים של קוויק (צילום: יח"צ)

אלקטרה צריכה משלימה את ההשתלטות על הפעילות הקמעונאית של קוויק

אלקטרה צריכה תחזיק מעתה ב-100% מפעילות קוויק, לאחר שהיום נכנס לתוקף מזכר ההבנות עליו חתמו השתיים; הראשונה החזיקה 51% מהבעלות על השנייה והיא תרכוש את יתרת מניותיה בתמורה ל-30 מיליון שקל; קוויק הונפקה ב-2021 לפי שווי של 300 מיליון שקל, ושווה כיום 29 מיליון שקל

אלקטרה צריכה משתלטת על השותפות שהקימה עם קוויק להזמנות אונליין, שבה החזיקה 51% מהבעלות. היום נכנס לתוקף מזכר ההבנות עליו חתמו אלקטרה צריכה וקוויק לפיו אלקטרה צריכה תרכוש את יתרת מניות קוויק בשותפות קמעונאות האונליין, בתמורה ל-30 מיליון שקל.
החברה הבת של אלקטרה צריכה תרכוש את 49% מההחזקות של קוויק בחברת האונליין המשותפת ולאחר הרכישה תחזיק אלקטרה צריכה 100% מפעילות האונליין תחת השם קוויק.
בעלי המניות בקוויק הם, בין היתר, החברה המרכזית למשקאות (16%), סופר פארם (15%) ויבואנית הרכב יוניון השקעות שבבעלות ג'ורג' חורש (15%).
אלקטרה תשלם לקוויק את התמורה הכספית במשך חמש שנים, על בסיס רבעוני, בהתאם ל-2% מהכנסות נטו של פעילות האונליין בתוספת ריבית.
במסגרת העסקה תועבר הטכנולוגיה של שותפות האונליין לקוויק וזו תעניק שירותים על בסיס הטכנולוגיה לאמ"צ. עוד סוכם במסגרת מזכר ההבנות כי אמ"צ תפעל לבצע מהלכי התייעלות בשותפות.
חברי דירקטוריון השותפות המכהנים מטעם קוויק, אופיר שטיינברג, ברק משרקי וניר קניאס, יסיימו את כהונתם בדירקטוריון באופן מיידי עם כניסתה של העסקה לתוקף. בדצמבר האחרון סיים את תפקידו אבירם גנות, שהיה בין מייסדי החברה ושימש בה כמנכ"ל.
קוויק סיימה למעשה את דרכה כקמעונאית אונליין כבר באוקטובר של שנה שעברה. החברה שהונפקה במרץ 2021 לפי שווי של 300 מיליון שקל, שווה כיום 29 מיליון שקל והחברה הפסדית.