סגור
אתר בנייה מרובה מנופים ב אשקלון
מנופים באתר בנייה באשקלון ( צילום: Edi israel)

בלעדי
מנור אוורגרין ואלייד רוכשות 50% מיבואנית המנופים הידקו גבעתי ב־140 מיליון שקל

קרן ההשקעות ואלייד שבניהול יצחק סוארי ישקיעו 70 מיליון שקל, כל אחת, חלקם לתוך החברה וחלקם החוצה לרכישה משלושת בעלי המניות הקיימים. אלה, שמחזיקים בשליש מהחברה כל אחד, ידוללו  

השקעה רביעית לקרן הפרייבט אקוויטי החדשה מנור אוורגרין. לכלכליסט נודע כי הקרן חתמה על עסקה יחד עם חברת ההשקעות אלייד שבניהול יצחק סוארי לרכישת 50% ממניות חברת הידקו גבעתי.
מנור אוורגרין, שמנוהלת בידי אבי אורטל, יובל זעירא ולילך כץ יוצאי לאומי פרטנרס, ואלייד ישקיעו כל אחת כ־70 מיליון שקל בעסקה, חלקם לתוך החברה וחלקם החוצה לרכישה מניות משלושת בעלי המניות שלה - סיני גבעתי המייסד, בנו תומר שמשמש כמנכ"ל, וחיים בוטבול, שכל אחד מהם מחזיק כיום בכשליש מהמניות וידולל.
הידקו גבעתי מגן יבנה היא חברה בתחום התעשייה הכבדה שעוסקת ביבוא, תכנון, פיתוח, ייצור, שיווק והפצה של ציוד הרמה ושינוע - בהם מנופים, מגבהי נוע, מנופי סל, גררים, משאבות בטון ומוצרים לתעשיית הבטון ומגוון רחב של ציוד הידראולי. עיקר הפעילות שלה הוא יבוא מנופים שאותם היא מתקינה על משאיות ומוכרת לחברות בתחום, וכן התקנת מרכבי שינוי בגדלים שונים של משאבות בטון.
מלבד היותה יבואנית ומשווקת, הידקו מספקת שירות 24 שעות ביממה במרכזי שירות שלה בגן יבנה ובאזור תעשייה מבוא כרמל ללקוחותיה, בהם משרד הביטחון, רשות הנמלים והרכבות, וכן חברות גרירה, חברות שינוע והובלה, חברות בתעשיית המיחזור וחברות לאספקת והפצת מוצרי בטון.
הידקו הוקמה לפני יותר מ־40 שנה בידי משפחות סיני ובוטבול ובנתה מוניטין מול החברות הבינלאומיות שהיא מייצגת ומול הלקוחות מצד שני. בין המותגים שהיא מייצגת בארץ: EFFER ,HIAB ,ERKIN ,SANY ,PUTZMEISTER MOFFET ו־MULTILIFT. החברה מעסיקה כ־80 עובדים והמטה שלה ממוקם בגן יבנה.  מחזור המכירות של הידקו גבעתי עומד על כמה מאות מיליוני שקלים בשנה והיא רווחית. כאמור, זו ההשקעה הרביעית של מנור אוורגרין, אבל הראשונה שאותה היא מבצעת יחד עם שותפה, נאמנות ההשקעות אלייד, כאמור.
מנור אוורגרין גייסה 600 מיליון שקל בסוף 2023 ממנורה מבטחים, מגדל ולאומי פרטנרס, וכן מאי.בי.אי חיתום, מורי ארקין ומשקיעים פרטיים נוספים, סך הכל 25 משקיעים, והיא מצויה בתהליך הגדלה של הקרן למיליארד שקל כשעד כה השקיעה 320 מיליון שקל בארבע חברות. ההשקעה הראשונה של הקרן בדצמבר 2023 היתה בחברה הביטחונית יצרנית המערכות האלקרו־אופטיות RP אופטיקל לאב מפתח תקווה, כשרכשה 40% תמורת 70 מיליון שקל. המניות נרכשו מקרן אחרת, אפ פרטנרס, ומייסדי החברה.
השקעה שנייה של הקרן - 80 מיליון שקל - היתה בסינרג'י כבלים של רונן אלעד, לפי שווי של 235 מיליון שקל אחרי הכסף. אלעד רכש את החברה מקרן פורטיסימו שרכשה אותה בהסדר חוב, אבל את תהליך ההבראה ביצע אלעד שרכש אותה מפורטיסימו, ללא הקרקע שנשארה בידי הקרן. ההשקעה השלישית של אוורגרין היתה במאי האחרון כשרכשה 50% מיבואנית המכשור הרפואי עמוס גזית לפי שווי של 200 מיליון שקל.  גם כאן חלק מהכסף הושקע לתוך החברה וחלקו לבעלי המניות.
אוורגרין פועלת בתחום ההשקעות הפרטיות ומתמקדת בחברות ישראליות מצטיינות ובעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי. ככל הידוע הקרן כבר מנהלת מגעים להשקעה בחברה נוספת.