סגור
מטה אינטל ב קליפורניה 6.9.24
מטה אינטל בקליפורניה (צילום: David Paul Morris/Bloomberg)

אינטל: ההכנסות ירדו ב-7% אך עדיין היו מעל הצפי

ענקית השבבים רשמה ברבעון האחרון של 2024 הכנסות בסך 14.3 מיליארד דולר, בעוד הצפי עמד על 13.8 מיליארד דולר; בשורת הרווח עברה מ-2.7 מילארד דולר להפסד של 100 מיליון דולר; הכנסות פעילות מוצרי הליבה ירדה ב-6%; התחזית לרבעון הנוכחי אינה מעודדת; המניה עלתה ב-3.5% במסחר המאוחר

רבעון מאכזב לאינטל: הכנסות ענקית השבבים ברבעון האחרון של 2024 ירדו ב-7% ל-14.3 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 13.8 מיליארד דולר. בשורה התחתונה עברה אינטל מרווח של 2.7 מיליארד דולר להפסד של 100 מיליון דולר. ההפסד למניה עמד על 3 סנט, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 12 סנט למניה. מניית אינטל עלתה ב-3.5% במסחר המאוחר.
בחלוקת הכנסות אינטל לפי חטיבות עסקיות, פעילות מוצרי הליבה של אינטל (שבבים למחשבים אישיים, דאטה-סנטרים ורשתות), רשמה ירידה בהכנסות של 6% ל-13 מיליארד דולר. זאת, בעיקר כתוצאה מירידה של 9% בהכנסות קבוצת המחשוב האישי ל-8 מיליארד דולר. פעילות הדאטה-סנטרים וה-AI של אינטל – הקבוצה שאמורה להציב תחרות לאנבידיה ירדה ב-3% ל-3.4 מיליארד דולר. מנגד, ההכנסות ממוצרי הרשתות עלו ב-10% ל-1.6 מיליארד דולר.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם

פעילות הפאונדרי של אינטל (ייצור שבבים בעבור חברות אחרות), שהיתה במרכז התוכנית האסטרטגית של המנכ"ל לשעבר פט גלסינגר, רשמה ירידה כואבת של 13% ל-4.5 מיליארד דולר. בדו"ח הנוכחי, הפסיקה אינטל לפרסם את הכנסות מובילאיי.
ברבעון הנוכחי צופה אינטל הכנסות של בין 11.7 מיליארד ל-12.7 מיליארד דולר, הערכה שמשקפת טווח של בין ירידה של 8% לקיפאון בהכנסות לעומת הרבעון הראשון של 2024. בשורה התחתונה מעריכה אינטל הפסד של 27 סנט למניה, לעומת רווח של 9 סנט למניה ברבעון הראשון של שנה שעברה.
"הרבעון הרביעי היה צעד חיובי קדימה, אחרי שסיפקנו נתוני הכנסות, שולי הרווח והרווח למניה גבוהים מהערכות החברה", אמרה המנכ"לית הזמנית המשותפת מישל ג'ונסטון הולטהאוס. "המיקוד המחודש שלנו בחיזוק ופישוט פורטפוליו המוצרים, בשילוב עם המשך ההתקדמות במפת הדרכים שלנו, ממצבים אותנו במקום טוב יותר לשרת את צרכי הלקוחות שלנו. דייב (זינסנר, המנכ"ל המשותף הזמני האחר, ע"כ) ואני נוקטים בצעדים הדרושים כדי להעצים את המיצוב התחרותי שלנו וליצור ערך לבעלי המניות".
זינסנר הוסיף: "לתוכנית צמצום העלויות שהכרזנו עליה בשנה שעברה, לשיפור נתיב החברה, יש השפעה. אנחנו מטפחים תרבות של יעילות לכל אורך הפעילות העסקית. התחזית לרבעון הראשון משקפת חולשה עונתית שמועצמת על ידי אי-ודאות ברמת המאקרו ודינמיקה תחרותית. נשאר ממוקדים מאוד בביצוע כדי לבנות על ההתקדמות שלנו ולשחרר ערך".