סגור
שמואל סלבין יו"ר סלע קפיטל נדל'ן
שמואל סלבין, יו"ר סלע קפיטל נדל'ן. "למרות המצב התוצאות שלנו מרשימות" (צילום: אביגיל עוזי)

למרות המלחמה: סלע נדל"ן הציגה צמיחה בהכנסות והעלתה את התחזיות

קרן הריט רשמה  עלייה של 5% ב-NOI ברבעון השלישי, הודות לשיעורי תפוסה גבוהים ולעליית המדד; סלע עדכנה כלפי מעלה את התחזיות בהתאם לתוצאות שהציגה עד כה, ולמרות שכתבה כי "בשלב זה לא ניתן להעריך את היקף השפעת המלחמה על התוצאות הכספיות של החברה"

סלע נדל"ן הציגה צמיחה בהכנסות ברבעון השלישי של 2024, והעלתה את התחזיות שלה לשנה כולה.
לאחר תקופה ארוכה ללא שיפור של ממש בתוצאותיה התפעוליות, השפעת המדד על מחירי השכירות ושיעורי התפוסה הגבוהים בנכסיה (95%), הובילו את קרן הריט לנדל"ן מניב לצמיחה של 5% בהכנסות המתואמות מדמי שכירות (NOI), שהסתכמו ברבעון החולף ב-85 מיליון שקל.
עם זאת, בנתון ה-FFO המשמש כמדד לרווחי חברות נדל"ן מניב המשיכה הקרן להציג היחלשות, עם ירידה של 2% ל-58 מיליון שקל.
בהתאם לכך, סלע, שהיא החברה הראשונה בבורסה בת"א שמדווחת על תוצאות הרבעון השלישי, עדכנה כלפי מעלה את תחזיתה לשנה המלאה. הקרן צופה כעת NOI שנתי של 334-333 מיליון שקל, גבוה ב-2% מתחזיתה הקודמת וב-4% מה-NOI בשנת 2023. תחזית ה-FFO עלתה ב-4% ל-233 עד 234 מיליון שקל - היקף נמוך ב-2% מה-FFO בשנת 2023.
סלע העלתה את התחזית בעקבות התוצאות הכספיות שלה עד כה, ולמרות קביעתה כי "בשלב זה לא ניתן להעריך את היקף השפעת המלחמה על התוצאות הכספיות של החברה ומצבה הכספי בתקופה הנראית לעין".
היו"ר שמואל סלבין אמר לכלכליסט כי "העלינו את התחזית בהתאם לתוצאות הטובות מתחילת השנה, התפוסות הגבוהות והמחירים שלא ירדו. כשלמרות המצב התוצאות שלנו מרשימות".
סלע דיווחה על "ההתמתנות בביקושים לשטחי משרדים, בהמשך למגמה בשנת 2023", אך במקביל גם על שיעור תפוסה גבוה של 94% בשטחי המשרדים שלה. לסלע נדל"ן שוכרים יציבים בשטחי המשרדים, בהם משרדי ממשלה (5%), בנקים וחברות ביטוח (18%) וחברת בזק (10%). כך שהשפעת התמתנות הביקושים עליה נמוכה.
ב-2025 צפויים להתווסף ל-156 אלף מ"ר שטחי המשרדים שלה עוד 15 אלף מ"ר בבית מאני בתל אביב. לאחר שזה הועבר לרשותה מבנק לאומי בתחילת השנה ושטחיו עדיין לא הושכרו.
לדברי סלבין: "אנחנו מצויים במשאים ומתנים מתקדמים לגבי השכרת חלק מהשטחים בו, ומעריכים שבמהלך 2025 נראה כבר שוכרים בנכס. השיפוץ יתקדם באופן מודולרי בהתאם לדרישות השוכרים אחרי שסיימנו כבר שיפוץ של קומה לדוגמה מתוך 14".
סלע העריכה בשנה שעברה כי תצליח לגבות בנכס דמי שכירות שיגיעו ל-185 שקל למ"ר אך כבר ברבעון הקודם הורידה את הערכתה ל-170 שקל למ"ר, וכעת סלבין מעריך שהם יהיו מעט נמוכים מכך.
עלות רכישת הנכס הייתה 649 מיליון שקל, ומשוויו הופחתו עד כה 140 מיליון שקל. זאת לאחר שסלע תכננה להשלים את הרכישה בסוף 2023 ולהשכירו לשנה נוספת לבנק. אולם בסופו של דבר הוא הועבר לרשותה בפברואר 2024 כשהוא ריק משוכרים ואינו מניב - בעידן שבו הריבית גבוהה ובשוק הנדל"ן למשרדים מתגלים קשיים.
לצד השיפור ב-NOI נהנתה סלע משיערוכים חיוביים של 51.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 31.6 מיליון ברבעון המקביל. סלבין ייחס את השיערוכים החיוביים בעיקר להשפעת המדד והתייחס גם לעלייה בתפוסות נכסי המסחר (מ-95% ל-96%) בעקבות הגעתו של קניון הפסגה בירושלים לתפוסה מלאה. במקביל ובהשפעת המדד, עלויות המימון כמעט הוכפלו מ-34.7 מיליון שקל ל-67.4 מיליון.
שיעור המינוף של סלע הוא 57.8%, קרוב לגבול המותר, 60%, מהיותה קרן ריט. ברשותה יתרות נזילות של 40 מיליון שקל, ובנובמבר היא עתידה לחלק דיבידנד של 31 מיליון שקל. כשבהתאם לכך לדברי סלבין "אנחנו לא מתכננים רכישות בזמן הקרוב".