סגור
פסח ברנט מנכל שניב
מנכ"ל שניב פסח ברנט. צמיחה במכירות מוצרי פרימיום (צילום: אוראל כהן)

הרווח הנקי של שניב צנח ב-18% בשל עלייה בהוצאות

חברת מוצרי הנייר סוגרת רבעון שני עם רווח נקי של 43.6 מיליון שקל ועלייה של 6.7% במכירות. היא רשמה זינוק של קרוב ל-20% ברווחיות הגולמית בשל ירידה במחירי גלם שלא הועברה לצרכן

חברת מוצרי הנייר והניקיון שניב חתמה את הרבעון השני עם רווח נקי בגובה 43.6 מיליון שקל. העלייה במכירות ושיפור חד ברווחיות הגולמית, לא חילחלו לשורה התחתונה, בשל עלייה בהוצאות, כך שהרווח הנקי מהפעילות השוטפת ירד ב־17.9% ביחס לרבעון מקביל אשתקד ל־4.4 מיליון שקל והחברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 2.5 מיליון שקל.
מכירות שניב שבשליטת משפחת ברנט (46.96%) ובניהולו של פסח ברנט צמחו ב־6.7% ברבעון השני והסתכמו ב־203.5 מיליון שקל. הצמיחה, שנרשמה בשלושת מגזרי הפעילות: נייר, ניקיון ומוצרי אלומיניום, הוסברה בשינוי תמהיל המכירות ומהגדלת המכירות של מוצרי סופר פרימיום, ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
החברה שנהנתה מתחילת השנה מהתמתנות במחירי הסחורות במגזר מוצרי הנייר ומוצרי הניקיון, בהיקף של כ־6.3 מיליון שקל, מבלי לגלגל את ההוזלה לצרכן, רשמה עלייה של 19.5% ברווח הגולמי, שהסתכם ברבעון ב־55.2 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית זינקה ל־27.1% ממכירות הרבעון, לעומת 24.3% ברבעון המקביל אשתקד.
עלייה בהוצאות שילוח, מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, הובילו לכך שהרווח התפעולי ברבעון צמח בשיעור של 8.3%, כך שהרווחיות התפעולית נותרה 5.6% מהמכירות, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, התמודדה החברה עם עלייה של 22.6% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-5.4 מיליון שקל.
פסח ברנט, מנכ"ל שניב: "הרבעון השני ממשיך את מגמת הצמיחה החיובית של הרבעונים האחרונים עם שיפור בתוצאות וברווחיות הקבוצה, אשר נבע בעיקר מתוצאות מגזר מוצרי הנייר ומגזר מוצרי הניקיון וזאת למרות החרפת התחרות והשפעות מלחמת חרבות ברזל".
שניב גם ביצעה בסוף יוני שינוי מבנה בחברה עם פיצול הנדל"ן מהפעילות השוטפת, והעברת נכסי נדל"ן אל חברת שניב נדל"ן בע"מ, מה שתרם לרווחיות.