סגור
ועידת כלכליסט ביוון רמי לוי בעלים של רמי לוי שיווק השיקמה וישראייר
רמי לוי (צילום: אלכס קולומויסקי)

רמי לוי חתם את 2022 עם עלייה במכירות לצד ירידה ברווח הנקי

מכירות רשת רמי לוי שיווק השקמה צמחו אשתקד ב-9% והסתכמו ב-7.04 מיליארד שקל; אלא שירידה ברווח התפעולי ועלייה בהוצאות מימון, הובילו לירידה של 9.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-191.5 מיליון שקל; עם פרסום הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 45 מיליון שקל

פתיחת חנויות חדשות וצמיחה במכירות החנויות הזהות, שהיו קיימות גם בשנת 2021, הובילה את רמי לוי שיווק השקמה לצמיחה של 9% במכירות שהסתכמו ב-2022 ב-7.04 מיליארד שקל. אלא שירידה ברווח התפעולי ועלייה בהוצאות מימון, הובילו לירידה של 9.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-191.5 מיליון שקל. עם פרסום הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 45 מיליון שקל.
מכירות מגזר הקמעונאות, צמחו ב-2.5% ל-5.97 מיליארד שקל. זאת כתוצאה מפתיחת סניפים ועלייה קלה של 0.7% במכירות החנויות הזהות, שהיו פתוחות גם בשנת 2021. זכיה במכרז שקיים משרד הבריאות בתקופת מגיפת הקורונה, ייצרה לחברה מגזר של מכירות סיטונאיות של תחום הפארם המתופעל על ידי גוד פארם, ומכירותיה הסתכמו ב-368.9 מיליון שקל, לעומת 91.8 מיליון בשנת 2021. צמיחת רשת גוד פארם שמונה 53 סניפים, ופעילות חברת התקשורת, הובילו לעלייה של כ-35.6% במכירות מגזר ״אחרים״ הכולל גם את רשת קופיקס, ל-796.4 מיליון שקל.
הצמיחה במכירות, באה לידי ביטוי בשיעור נמוך יותר, של 6.1% ברווח הגולמי שהסתכם ב-1.61 מיליארד שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-22.95% מהמכירות, לעומת 23.6% בשנת 2021. החברה הסבירה את הירידה בשיעור הרווח הגולמי בכך שקיימה מבצעי מכירות מעמיקים, "על מנת לשמור על מוניטין החברה כמי שמציעה את סל הקניות הזול בכל אזור בו היא פועלת במיוחד בתקופה של לחצים לעליות מחירים".
החברה ביצעה התאמות להוצאותיה, כך ששיעור הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות נותר 18.42% מהמכירות, בדומה לשיעורן בשנת 2021. למרות השמירה על היקף ההוצאות, נשחקה הרווחיות התפעולית ל-4.55% לעומת 4.92% בשנה הקודמת. בזרוע הקמעונאות נשחקה הרווחיות התפעולית ל-3.95% מהמכירות, לעומת 4.5% בשנת 2021. החברה התמודדה עם זינוק של 47.3% בהוצאות מימון שהסתכמו ב-66.6 מיליון שקל, כתוצאה מירידה בשווי הוגן של מכשירים פיננסיים.
בכוונת לוי לפעול להגדלת פעילות האונליין, שצמחה ב- 2022 ל-11% מהמכירות, לעומת 10.4%. כך גם ביחס למותג הפרטי שכבר אוחז ב-24% ממכירות הרשת, כך שאחד מכל 4 מוצרים, הוא של המותג הפרטי.
עלות שכרם של 5 בכירי החברה הסתכמה ב-9.86 מיליון שקל, מתוכם 3.4 מיליון של עלות שכרו של לוי עצמו.