עלייה במחירים, פתיחת סניפים וצמצום הפסדים: שיפור בתוצאות יוחננוף ב-2023
עלייה במחירים, פתיחת סניפים וצמצום הפסדים: שיפור בתוצאות יוחננוף ב-2023
הרווח הנקי של רשת הקמעונאות טיפס אשתקד ב-10% ל-140 מיליון שקל; ברקע, גלי ההתייקרויות ב-2023, פתיחת ארבעה סניפים חדשים, וצמצום חד בהפסד מהשקעה בנכסים פיננסיים ל-1.8 מיליון שקל, לעומת הפסד בגובה 38 מיליון שקל מאותה השקעה בשנת 2022
העלאות מחירים, פתיחת ארבע חנויות חדשות וצמצום ההפסד שרשמה בשנת 2022 מהשקעה בנכסים פיננסיים, אפשרו לרשת הקמעונאות יוחננוף לרשום ב-2023 צמיחה של כ-10% במכירות וברווח הנקי שטיפס ל-140 מיליון שקל. החברה שבשליטת (68.5%) משפחת יוחננוף הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 90 מיליון שקל.
מכירות הרשת המונה 42 סניפים חצו לראשונה את רף ה-4 מיליארד שקלים וצמחו ב-9.8% ל- 4.09 מיליארד שקל. זאת בעקבות גלי ההתייקרויות שנרשמו לכל אורך 2023 וכן פתיחת 4 חנויות חדשות והבשלתה של חנות נוספת שנפתחה בסוף 2022.
המכירות בחנויות הזהות, אלו שפעלו גם בתקופה המקבילה ב-2022, צמחו ב-3.7%. העלייה במכירות, שהיתה חדה יותר ברבעון הרביעי בעקבות המלחמה ועמדה על 15%, לא חלחלה במלואה לשורת הרווח הגולמי שצמח בשנת 2023 ב-8.9%, ל-1.1 מיליארד שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-27.2% מהמכירות, לעומת 27.5% בשנת 2022. הרווח התפעולי צמח בשיעור נמוך משמעותית (1.6%) מצמיחת המכירות, כך שהרווחיות התפעולית נשחקה ל-6.4% מהמכירות, לעומת 6.9% בשנת 2022.
מה שסייע לחברה לשפר את הרווח הנקי, היה צמצום חד בהפסד מהשקעה בנכסי פיננסיים ל-1.8 מיליון שקל, לעומת הפסד בגובה 38 מיליון שקל מאותה השקעה בשנת 2022. יחד עם זאת, התמודדה החברה עם עלייה של 15% בהוצאות המימון שהסתכמו ל- 84 מיליון שקל.
החברה נערכת לפתוח 16 חנויות נוספות בשטח של כ-33 אלף מ"ר, המצויות בשלבי תכנון או הקמה, ו-4 מהן יפתחו במהלך השנה במישור אדומים, בית שאן, גדרה ושדרות.
עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-13.5 מיליון שקל, מתוכם 3.3 מיליון שקל לשלושת בני המשפחה: איתן יוחננוף המנכ"ל שעלות שכרו הסתכמה ב-4.3 מיליון שקל, אחותו שרית המכהנת כמשנה למנכ"ל שעלות שכרה 2.6 מיליון שקל, ואביהם מרדכי יוחננוף המכהן כיו"ר הדירקטוריון שעלות שכרו עמדה על 2.4 מיליון שקל.