אחרי 23 שנה בחברה: ישראל יניב, יו"ר דור אלון, פורש
אחרי 23 שנה בחברה: ישראל יניב, יו"ר דור אלון, פורש
בעבר כיהן כמנכ"ל החברה, וב-2015 מונה למנכ"ל החברה האם, אלון רבוע כחול, למשך שלוש שנים; דור אלון פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני: הרווח הנקי עלה, בעיקר עקב שיפור בתוצאות תיק המניות שלה, וזאת על אף הפסדים בשווי מלאי הדלקים של החברה
יו"ר דירקטוריון דור אלון, ישראל יניב, יפרוש לגמלאות בסוף השנה, לאחר 23 שנה כמנכ"ל ודירקטור בחברה, בגיל 76. בעבר כיהן כמנכ"ל החברה, וב-2015 מונה למנכ"ל חברת האם של דור אלון, אלון רבוע כחול למשך שלוש שנים.
הרווח הנקי של דור אלון ברבעון השני של השנה עלה, בעיקר עקב שיפור בתוצאות תיק המניות של החברה, וזאת על אף הפסדים בשווי מלאי הדלקים של החברה, עקב ירידה במכירי הדלקים בין התקופות. החברה הציגה שיפור גם במכירות קמעונאות המזון שלה ועמדות הטעינה.
ההכנסות (נטו) של דור אלון ברבעון השני של 2023 עמדו על 1.8 מיליארד שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022, שנבע בעיקר בשל ירידה במחירי הדלקים לעומת הרבעון המקביל, עם זינוק מחירי הדלקים עקב המלחמה באוקראינה.
הירידה במחירי הדלקים הובילו גם לירידה של 6.1% ברווח הגולמי של החברה, שהסתכם ב-276 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. הרווח מפעילות שוטפת בניכוי חישובים חשבונאיים צנח ב-47% ל-49 מיליון שקל, שנבעו בעיקר מהירידה בשווי מלאי הדלקים של החברה.
הרווח הנקי של החברה עמד על 16 מיליון שקל ברבעון השני של 2023, לעומת רווח מאוזן בתקופה המקבילה ב-2022. בנטרול השפעות מחירי הדלקים הרווח הגולמי של דור אלון עלה ב-1 מיליון שקל ברבעון השני, והסתכם ב-280 מיליון שקל. הרווח מפעילות שוטפת בנטרול השפעות של שווי מלאי הדלקים ירד בכ-22% ל-43 מיליון שקל. הרווח הנקי בנטרול הפסדי המלאי, עמד על 23 מיליון שקל, לעומת הפסד של 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון של החברה, הכוללות את תיק המניות של החברה שהוביל את החברה להפסדים ברבעון השני של 2022, ירדו ל-30 מיליון שקל, ירידה של 70% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הסיבה המרכזית לירידה החדה היא רווח של 10 מיליון שקל בתיק המניות של החברה, לעומת הפסד של 42 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
הכנסות מגזר הפעילות הגדול ביותר של דור אלון, מתחמי התדלוק והמסחר (תחנות דור-אלון ואלונית) עמדו על 896 מיליון שקל, לעומת 1.06 מיליארד שקל ברבעון השני של 2023 (ירידה של 15%). הירידה נבעה בעיקר מירידה במחירי הדלקים.
הכנסות חנויות הנוחות של החברה הסתכמו ב-135 מיליון שקל ברבעון השני של 2023, 5% יותר מהתקופה המקבילה שנה שעברה. מגזר השיווק הישיר הכולל את מכירות הגפ"מ (גז בישול) תחת חברת דורגז, מכירות הדלק הסילוני והמכירות לרשות הפלסטינית ירדו ל-801 מיליון שקל, 24% פחות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
המכירות במגזר השיווק הישיר, בעיקר בשל ירידת מחירי הדלקים, ירדו בשלושת ענפי הפעילות: מכירות דורגז ירדו מ-91 מיליון שקל ברבעון השני של 2023 ל-71 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, מכירות הדלק הסילוני ירדו מ-325 מיליון שקל ל-246 מיליון שקל.
ההכנסות ממכירת הדלקים לרשות הפלסטינית ירדו מ-550 מיליון שקל ברבעון השני של 2022, ל-410 מיליון שקל ברבעון השני של השנה. במגזר קמעונאות המזון הכולל בין היתר את רשת am:pm ורשת BBB ההכנסות גדלו ב-1% בלבד ל-186 מיליון שקל.
עם ההודעה על פרישתו, אמר יניב: "תודה נוספת לחברי מועצת המנהלים בהווה ובעבר על שיתוף הפעולה והחברות לה זכיתי. אני מסיים את תפקידי בסיפוק רב וסומך על מנכ"ל דור אלון, עודד גולן וחבר המנהלים שלצידו שימשיכו לפתח את הקבוצה ולהצעידה להישגים משמעותיים נוספים".