חמש שנים אחרי ההשקה: דיסני הגיעה לרווחיות בשירות הסטרימינג
חמש שנים אחרי ההשקה: דיסני הגיעה לרווחיות בשירות הסטרימינג
ענקית הבידור והמדיה עקפה את תחזיות השוק ברבעון, עם צמיחה של 6% בהכנסות וזינוק של 74% ברווח הנקי ל-460 מיליון דולר; פעילות דיסני + הפכה לראשונה לרווחית, ושירות דיסני+ Core הציג צמיחה של 4% במנויים; הביקורים בפארקי השעשועים הגלובליים פחתו מעט, אחרי התאוצה שרשמו עם סיום הקורונה
דיסני הצליחה להשיג רווחיות בשירות הסטרימינג שלה, דיסני+, חמש שנים אחרי שהושק. לצד פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2024 הפיסקלית, ציינה דיסני כי היא צופה פגיעה של 130 מיליון דולר בתוצאות הרבעון הנוכחי בעקבות סופות ההוריקן הלן ומילטון.
ענקית המדיה והבידור עקפה מעט את תחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי הפיסקלי, שהסתיים ב-28 באוקטובר, הודות לצמיחה בתחום הסטרימינג שהניעה את מגזר הבידור שלה.
הצמיחה והרווחיות של עסקי הסטרימינג — יחד עם קיץ רווחי בקופות הקולנוע והשקעות נוספות בתחום פארקי השעשועים — מתרחשות בזמן שדיסני עוברת תהליך ארגון מחדש תחת ניהולו של המנכ"ל בוב אייגר, שחזר לתפקידו ומכין את החברה להעברה למנכ"ל חדש בתחילת 2026.
הכנסות דיסני צמחו ברבעון ב-6% ל-22.6 מיליארד דולר והרווח הנקי קפץ ב-74% ל-460 מיליון דולר או 25 סנט למניה. הרווח המתואם עמד על 1.14 דולר למניה - זאת בעוד אנליסטים בשוק צפו לדיסני הכנסות של 22.5 מיליארד דולר ורווח מתואם של 1.1 דולר למניה.
ההכנסות ממגזר הבידור – שכולל רשתות טלוויזיה מסורתיות, סטרימינג ישיר לצרכן וסרטים – עלו ב-14% בהשוואה לרבעון המקביל והגיעו ל-10.8 מיליארד דולר, בעקבות קיץ חזק בקופות הקולנוע.
סרט האנימציה "הקול בראש 2" של דיסני-פיקסאר הפך לסרט האנימציה המכניס ביותר בכל הזמנים, ועקף את "פרוזן 2" של דיסני. במקביל, הסרט "דדפול & וולברין" הפך לסרט המדורג R המכניס ביותר בכל הזמנים, ועקף את הסרט "ג'וקר" של האחים וורנר.
סרטים אלו תרמו רווח של 316 מיליון דולר למגזר הבידור ברבעון. בסך הכול, מגזר הבידור דיווח על רווח של כ-1.1 מיליארד דולר.
חמש שנים לאחר השקת דיסני+, שירות הסטרימינג הצליח לבלום הפסדים שנתיים של 4 מיליארד דולר, שנרשמו נכון לשנת 2022, וכעת הוא רווחי.
עסקי הסטרימינג המשולבים של דיסני, הכוללים את דיסני+, Hulu ו-ESPN+, דיווחו על רווח של 321 מיליון דולר לרבעון שהסתיימה בספטמבר, לעומת הפסד של 387 מיליון דולר באותה תקופה בשנה שעברה.
שירות דיסני+ Core (שאינו כולל את Disney+ Hotstar) הוסיף 4.4 מיליון מנויים, עלייה של 4%, והגיע ל-122.7 מיליון מנויים. מנויי Hulu עלו ב-2% ל-52 מיליון.
ההכנסה הממוצעת למשתמש עבור לקוחות דיסני+ בארה"ב ירדה מ-7.74 דולר ל-7.70 דולר, בשל תמהיל גבוה יותר של מנויים בתוכנית נתמכת פרסומות ובתוכניות מוזלות.
מחצית מהמנויים החדשים בארה"ב בוחרים בתוכנית הכוללת פרסומות, מה שלדברי החברה "מבשר טובות לעתיד".
הכנסות מפרסום בשירותי הסטרימינג עלו ב-14% ברבעון, והחברה מצפה שהפרסום ימשיך להניע את הכנסות הסטרימינג בעתיד. עם זאת, החברה צופה "ירידה קלה" במספר מנויי דיסני+ Core ברבעון הנוכחי - הרבעון הראשון של שנת 2025 הפיסקלי, בשל עלויות גבוהות יותר וסיום תקופת ההצעה של מחיר מוזל.
דיסני ציינה שהיא צפויה להמשיך במומנטום החיובי במהלך עונת החגים הקרובה עם השקת הסרטים מואנה " ו-"מופאסה: מלך האריות". עוד אמרו בכירי החברה כי הם בטוחים שתחום הסטרימינג "יהווה מנוע צמיחה משמעותי" עבור דיסני.
הרווח השנתי של עסקי הסטרימינג בתחום הבידור, שאינו כולל את ESPN+, צפוי לעלות בכ-875 מיליון דולר בהשוואה לשנת הכספים הקודמת, ולצמוח בשיעור דו-ספרתי בשנת הכספים 2026.
בינתיים, עסקי רשתות הטלוויזיה המסורתיות של החברה המשיכו לדעוך ברבעון האחרון, כאשר צרכנים עוזבים את חבילות הטלוויזיה בתשלום ועוברים לסטרימינג. הכנסות הרשתות ירדו ב-6% ל-2.46 מיליארד דולר. הרווח של המגזר צנח ב-38% ל-498 מיליון דולר.
ההכנסות במגזר הספורט של דיסני, המורכב בעיקר מ-ESPN, נותרו יציבות. הרווח של ESPN ירד ב-6%, בין היתר בשל עלויות תכנות גבוהות יותר הקשורות לזכויות שידור של פוטבול מכללות בארה"ב, וכן בשל ירידה במספר הלקוחות בחבילות הכבלים.
מגזר החוויות של דיסני, הכולל את פארקי השעשועים כמו גם מוצרי הצריכה, הציג צמיחה של 1% בהכנסות שהסתכמו ב-8.24 מיליארד דולר.
לאחרונה, פארקי השעשועים חוו האטה, במיוחד בארה"ב, כאיזון לאחר העלייה החדה בתנועת המבקרים לאחר מגפת הקורונה. חברות התריעו כי ההאטה צפויה להימשך גם לרבעונים הבאים. קומקאסט דיווחה לאחרונה כי ההכנסות של פארקי השעשועים יוניברסל ירדו ברבעון האחרון בשל ירידה במספר המבקרים.
הרווח התפעולי של הפארקים המקומיים של דיסני עלה ב-5% ל-847 מיליון דולר. עם זאת, הרווח התפעולי בפארקים הבינלאומיים צנח ב-32% בשל ירידה במספר המבקרים ובהוצאות האורחים, לצד עלייה בעלויות.
בכירי דיסני ציינו כי פעילות החוויות הציגה הכנסות ורווחי שיא שנתיים, "למרות כמה אתגרים בענף שהופיעו במחצית השנייה של שנת הכספים".
מגזר החוויות של דיסני צפוי לראות צמיחה מתונה בלבד של 6% עד 8% ברווח בשנה הפיסקלית הקרובה בהשוואה לשנה הקודמת. דיסני ציינה כי הרבעון הראשון של שנת הכספים ייפגע בכ-130 מיליון דולר בשל ההשפעה של ההוריקנים הלן ומילטון, ובכ-90 מיליון דולר נוספים בשל עלויות קדם-השקה של קו ההפלגות של דיסני.
שנת 2025 הפיסקלית דיסני מצפה לצמיחה בשיעור חד ספרתי גבוה ברווח המתואם, בשנים הפיסקליות 2026 ו-2027 החברה צופה צמיחה בשיעור דו ספרתי ברווח.
"אני חושב שהעובדה שהייתה לנו שנה חזקה כל כך ב-2024 היא חלק חשוב מהתחזיות", אמר סמנכ"ל הכספים יו ג'ונסטון בראיון לתוכנית של CNBC. "אם תחשבו על היוזמות הגדולות שהשקענו בהן, כמו החזרת היצירתיות למרכז החברה, ועל כך שאמרנו שנרצה לשפר את הרווחיות — אנו בבירור עושים זאת בצורה משמעותית".