בלעדישעשוע וליימן שליסל השקיעו בסטארטאפ שיודע מה מושך אתכם בסופרמרקט
בלעדי
שעשוע וליימן שליסל השקיעו בסטארטאפ שיודע מה מושך אתכם בסופרמרקט
דריל, שאוסף מידע בחנויות קמעונאיות, השלים גיוס של 1.25 מיליון דולר לפי שווי 7.7 מיליון דולר; לדריל מערכת SaaS שמאפשרת לאסוף מידע בחנויות פיזיות; מצלמות מזהות את הנקודות שמושכות לקוחות רבים בסניף ומזהה אילו מוצרים מעניינים את הלקוחות ואילו גורמים להרחקתם
הסטארט־אפ דריל (Dril), שמפתח טכנולוגיה לאיסוף מידע בחנויות קמעונאיות, השלים לאחרונה את סבב הסיד (Seed) שלו, שבו גייס 1.25 מיליון דולר לפי שווי של 7.7 מיליון דולר. ל"כלכליסט" נודע כי בין המשקיעים בסבב נמצאים אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי, שהשקיע 150 אלף דולר.
אלה הצטרפו לאייל רביד, בעל השליטה ברשת ויקטורי, שהשקיע 600 אלף דולר, וליבואנית ליימן שליסל, שהשקיעה כ־200 אלף דולר; השתיים הן לקוחות של דריל. עם השלמת סבב זה, דריל פתחה החודש בגיוס סבב A.
דריל מפתחת כלים לשיפור חוויית הרכישה והתקשורת עם הלקוח. על פי הערכות הכנסות החברה מסתכמות ב־150 אלף דולר. 2021 הסתיימה בהפסד תפעולי של 2 מיליון שקל בעוד הצפי הוא לעבור ב־2022 לשיעור רווח תפעולי של 47%.
מטרת הגיוס בשלב הראשוני היתה להאיץ את המחקר והפיתוח ולגייס עובדים בנוסף ל־20 הנוכחיים, למען הקמת מטה בארה"ב. דריל סיימה פיילוט ב־30 סניפים של ויקטורי ולאחר הגיוס הנוכחי מתכוונת לעבוד על פרויקטים דומים בארה"ב.
לדריל מערכת SaaS שמאפשרת לאסוף מידע בחנויות פיזיות, תוך שמירה על אנונימיות. באמצעות מצלמות נוצרת מפת חום שעוזרת לזהות את הנקודות שמושכות לקוחות רבים בסניף ומאפשרת לשלוט טוב יותר על המרחב הפיזי ופיזור המוצרים. בנוסף המערכת מזהה אילו מוצרים מעניינים את הלקוחות ואילו גורמים להרחקתם.
לנור דניאל, שייסדה את החברה עם סיון פרידמן יוסף, ציינה כי "המערכת מהפכנית כי היא מצביעה בדיוק על רצון הלקוח לפי שהותו ותשומת הלב שהעניק למוצרים. עד היום עולם הקמעונאות הפיזי התנהל בצורה שמרנית ונשלט בעיקר על ידי הספקים הגדולים. שיטת הצרכן במרכז צריכה לבטל את המונופולים של היצרנים והיבואנים. החברות הגדולות בשוק לא אמורות לתפוס את כל המדף בסופר".