סגור
ועידת התחזיות 2022 יאיר אבידן המפקח על הבנקים
יאיר אבידן (צילום: אוראל כהן)

יאיר אבידן יחליף את חדוה בר בהתמודדות על כיסא בדירקטוריון בנק הפועלים

הוועדה למינוי דירקטורים החליטה כי המפקח על הבנקים לשעבר יתמודד על התפקיד - לאחר שבר פרשה מהתמודדות בשל חשש לניגוד עניינים, מתוקף תפקידה בחברת איטורו 

המפקח על הבנקים לשעבר יאיר אבידן יתמודד על תפקיד דירקטור בבנק הפועלים - כך החליטה הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה.
אבידן יחליף בהתמודדות את חדוה בר, גם היא המפקחת על הבנקים לשעבר, שהודיעה לאחרונה כי היא מושכת את מועמדותה. היא נימקה את הפרישה בחשש לפוטנציאל לניגוד עניינים, בשל תפקידה כמשנה למנכ"ל בחברת הפינטק איטורו.
אבידן מגיע מהמערכת הבנקאית. הוא כיהן בין היתר בתפקידים בכירים בבנק דיסקונט, כולל מנהל הסיכונים הראשי ויו"ר מרכנתיל. בשנת 2020 מונה למפקח על הבנקים, תפקיד אותו מילא במשך 3 שנים.
אבידן יתמודד על תפקיד דירקטור חיצוני בפועלים מול יואל מינץ, המכהן כיום כדירקטור ומתמודד על קדנציה נוספת, וכן מול רגולטור לשעבר נוסף - ערן יעקב, שכיהן כמנהל רשות המיסים. מבין השלושה ייבחרו שניים, אולם כיוון שלרוב דירקטורים מכהנים נבחרים לכהונה נוספת, נראה כי ההתמודדות תהיה בעיקר בין אבידן ליעקב.
בנוסף לכך, על תפקיד דירקטור רגיל יתמודדו רונית שוורץ, המכהנת כיום כדירקטורית ומתמודדת על קדנציה נוספת, ואמיר קושילביץ אילן, לשעבר מנהל הסיכונים של ישראכרט.
דירקטוריון בנק הפועלים יידרש לבחור בתחילת השנה הבאה מחליף ליו"ר שלו ראופן קרופיק, שיסיים קדנציה של 9 שנים בתפקיד דירקטור (משך הזמן המקסימלי שבו ניתן לכהן כדירקטור בבנק ללא גרעין שליטה). לפיכך, ייתכן שחלק מהמועמדים, בהם אבידן, יתמודדו על תפקיד היו"ר הבא של הבנק.