סגור
אמיר לוי
אמיר לוי - מונה ליו"ר אגד (צילום: יונתן זינדל)

נחשף בכלכליסט
אמיר לוי, מנכ"ל קרן ספרה, מונה לתפקיד יו"ר אגד

לוי, שכיהן בעבר גם כראש אגף תקציבים באוצר, יעזוב את קרן הגידור ספרה וייכנס לתפקידו החדש ב-1 בנובמבר - את המינוי יזמה קרן קיסטון, בעלת השליטה באגד 

דירקטוריון אגד החליט היום על מינויו של אמיר לוי כיו"ר הבא של החברה - מינוי שעליו פורסם לראשונה בכלכליסט.
לוי, מנכ"ל קרן הגידור ספרה ובעבר ראש אגף תקציבים באוצר, מונה ביוזמת בעלת השליטה באגד קרן קיסטון - שמחזיקה ב78% ממניות אגד (ובאופציה לרכישת יתרת המניות. הוא יעזוב את ספרה ויחל לכהן בתפקיד החדש ב-1 בנובמבר.
את התפקיד הבכיר האמור במשרד האוצר מילא בשנים 2018-2013 - לפני כן כיהן כמנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מקבוצת שיכון ובינוי, במשך כמעט 7 שנים (2013-2006).
לאחר פרישתו ממשרד האוצר עבר לוי לארה"ב לשנת לימודים באוניברסיטת הרווארד כעמית מחקר. עם שובו לישראל, מונה למנכ"ל חברת הסיבים האופטיים IBC, שם הוביל פרויקט תשתיות לאומי של פרישת רשת סיבים אופטיים מתקדמת ל-700 אלף משקי בית בישראל.
לפני שלוש שנים עזב את IBC לטובת תפקידו האחרון בקרן ספרה, כמנהל שותף, ובמסגרת זו הוביל את פעילות ההשקעות של הקרן.
הוא עזב את והוביל מהלכים עסקיים משמעותיים שהגבירו את כוחה של IBC וביסס אותה כמובילה בענף הסיבים האופטיים.לפני כשלוש שנים, לוי עזב את תפקידו ב IBC -והצטרף לקרן ספרה כמנכ"ל וכשותף. שם ניהל את פעילות הההשקעות של הקרן.
בהודעה שיצאה מטעם הדירקטוריון וקיסטון נאמר: "קרן קיסטון ודירקטוריון אגד מבקשים להביע את תודתן העמוקה לאבי פרידמן, היו"ר היוצא ואחד ממייסדי אגד, על שנים רבות של עשייה משמעותית. פרידמן הוביל מהלכים מרכזיים לטובת חברי אגד וניהל את תהליך מכירת החברה, לצד קידום יוזמות נוספות שהניבו ערך רב לאגד, לעובדיה ולמשק התחבורה בישראל. בהיענות לבקשת הדירקטוריון, פרידמן ימשיך לכהן כיו"ר אגד היסעים".