סגור

נסיגה קלה בשקל בפתיחת שבוע המט"ח: הדולר על 3.77 שקלים

לאחר פגיעת הכטב"ם הקשה - הדולר עולה ב-0.3% מול השקל, היורו מתחזק ב-0.2% ונסחר מעל 4.12 שקלים; אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי במיטב: "התחזיות של השוק אופטימיות יותר מאלה של בנק ישראל: "מאז שהתעצמה המלחמה בצפון השקל היה אחד המטבעות החזקים בעולם" 

נסיגה מתונה בשקל בפתיחת שבוע המסחר, זאת לאחר האירוע הקשה של פגיעת הכטב"מ באזור רמות מנשה אתמול - שבו נהרגו 4 חיילים, 7 נפצעו קשה, לצד 51 פצועים נוספים. הדולר עולה ב-0.3% ל-3.77 שקלים, היורו עולה ב-0.2% ונסחר מעל 4.12 דולר.
בשווקים העולמיים: הדולר אינדקס עולה ב-0.1% ל-103.0 נקודות; היורו יורד ב-0.1% ל-1.092 דולר, הפאונד ללא תנועה מהותית, על 1.306 דולר; ביפן - הדולר עולה ב-0.1% ל-149.3 ין.
לדברי אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי במיטב, שערי החליפין לא משקפים את התחזיות הפסימיות של חבורת הדירוג ואת זו של בנק ישראל. "צפי העתיד של השוק הוא הרבה יותר טוב - מאז שהתעצמה המלחמה בצפון בחודש האחרון, השקל היה אחד המטבעות חזקים בעולם ובשבוע האחרון אף החזק ביותר בעולם.
בולט במיוחד הוא שוק האג"ח הממשלתיות, שאמור להיות הרגיש ביותר לעלייה בסיכונים, במיוחד לגירעון. הפער בין האג"ח השקלית ל-10 שנים לבין האג"ח האמריקאית המקבילה ירד תוך שלושה שבועות בכ-0.5%. זאת על אף העובדה שעלה הסיכוי להעלאת ריבית", מציין זבז'ינסקי.
בשורה התחתונה, מדגיש זבז'ינסקי: "מבלי להפוך לפרשנים בנושאים ביטחוניים וגיאופוליטיים, נראה שלחוכמת ההמונים של השווקים יש הרבה הצדקה. אף שקיימים בוודאי תרחישים שליליים משמעותיים, בתרחיש המרכזי הסיכון לצמיחה ב-2025 ולגירעון ירד לעומת המצב לפני החרפת המלחמה בצפון. אנו חושבים שהתחזית שהציג בנק ישראל לצמיחה ב-2025 פסימי מדי ובוודאי התחזיות של חברות הדירוג".