סגור
שקל דולר מט"ח שוק המט"ח מלחמה בעזה חרבות ברזל
שוק המט"ח בצל מלחמת חרבות ברזל (צילום: דובר צה"ל, שאטרסטוק)

הדולר מזנק: מתקרב ל-3.80 שקלים, היורו ב-4.09 שקלים

הדולר מתחזק ב-1% והיורו מוסיף לערכו 0.7% - לאחר שאתמול נחלשו קלות לעומת השקל; גולדמן זאקס: "מאמינים שנראה שתי הורדות ריבית של 25 נקודות בסיס בישיבות הפד של נובמבר ודצמבר - יש יותר אי ודאות לגבי קצב ההורדות בשנה הבאה"

השקל נחלש היום (ד'), אחרי שאתמול התחזק מעט מול הדולר והיורו.
הדולר מתחזק ב-1% ומתקרב לרמה של 3.80 שקלים, ואילו היורו מוסיף לערכו 0.7% ונסחר תמורת 4.09 שקלים.
מוקדם יותר היום נקבעו השערים היציגים, הדולר טיפס ב-0.3% ושערו היציג נקבע על 3.789 שקלים, היורו ירד בפחות מ-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.087 שקלים.
התנועות בשוק העולמי היום: הדולר אינדקס נחלש ב-0.1% ל-103.92 נקודות; היורו ללא תנועה מהותית, על 1.082 דולר, הפאונד יציב, על 1.298 דולר; גם ביפן הדולר יציב, על 150.9 ין.
הדולר אינדקס ממשיך לטפס ועומד על רמה של 104.49 נקודות. העלייה החזקה בדולר נובעת, בין היתר, מההערכה הגוברת שקצב הורדות ריבית הפד יהיה נמוך יחסית.
ארבעה בכירים בפד שנאמו אתמול הציגו עמדות שונות לגבי קצב ההורדות העתידי הרצוי מבחינתם – נאומים שצפויים לבוא לידי ביטוי במחלוקת בפגישת הפד הבאה. הפגישה תיפתח ב-6 בנובמבר ותסיים בפרסום החלטת הריבית ב-7 בנובמבר - יומיים בלבד לאחר הבחירות בארה"ב, שיערכו ב-5 בנובמבר.
"אנחנו מאמינים שנראה שתי הורדות רצופות של 25 נ"ב, בנובמבר ובדצמבר, ויש יותר אי ודאות לגבי קצב ההורדות בשנה הבאה", ציין גולדמן זאקס בסקירה שפרסם שלשום. "אי הוודאות נובעת מהבחירות אך לא רק - אם הצמיחה תמשיך להיות חזקה והאבטלה תישאר נמוכה בחודשים הבאים, הפד ישקול האטה בקצב", מוסיפים בגולדמן זאקס.