סגור

עם הלקוחות שנשארו בארץ וללא מבצעי הנחות: שיפור חזק ברווחיות של קסטרו

פדיונות החנויות הזהות צמחו ב-15% ברבעון הראשון - שיעור הרווח הגולמי טיפס ל-53.3%, מול 48.1% בתקופה המקבילה ב-2023; הקבוצה הציגה רווח תפעולי רבעוני של 21 מיליון שקל, לעומת הפסד של 33 מיליון שקל לפני שנה 

קסטרו-הודיס עברה לרווח בסיכום הרבעון הראשון, לצד צמיחה של 14.3% במכירות. זאת כשברקע צמצום הנסיעות של ישראלים לחו"ל בשל המלחמה, שתורם בעקיפין לפדיונות של הקמעונאיות המקומיות.
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-434.6 מיליון שקל, בהשפעת עליה חזקה של 15% בפדיונות החנויות הזהות, ל-388 מיליון שקל. ההכנסה למ"ר קפצה ל-1,674 שקל, לעומת 1,458 שקל למ"ר ברבעון המקביל.
בתחום אופנת ההלבשה עלה הפדיון בחנויות הזהות ב-13%, בתחום אביזרי האופנה ב-18.5% ובקוסמטיקה ב-28% (נתון החנויות הזהות משקף את הביצועים של חנויות שפעלו באופן מלא בתקופה הנוכחית אל מול התקופה המקבילה בשנה קודמת).
המכירות החזקות איפשרו לקסטרו להימנע ממבצעי הנחות לשם חיסול מלאי - תוכנית שכן בוצעה בינואר אשתקד במבצע החיסול של פריטי קסטרו. הפער בהנחה הממוצעת ללקוח ביחס לינואר-מרץ 2023 הקפיץ את שיעור הרווח הגולמי ל-53.3%, מול 48.1% ברבעון המקביל - הרווח הגולמי זינק ב-26.6% ל-231.6 מיליון שקל.
קבוצת האופנה של משפחת רוטר מנוהלת כיום על ידי המנכ"ל יאיר אוחיון שנכנס לתפקידו בסוף חודש פברואר - הוא החליף את רון רוטר שעבר לנהל את הרחבת פעילות איב רושה בחו"ל. תוכנית התייעלות שמובילה קסטרו ברבעון האחרונים כוללת צמצום שטחי מכירה, סגירת חנויות מפסידות וצמצום מצבת כח אדם.
במסגרת זו, קסטרו סגרה במהלך תקופת הדוח 11 חנויות, מתוכן 10 במותג קסטרו ו-2 מותגי טופ טן. במקביל נפתחה חנות חדשה של רשת המשקפיים קרולינה למקה - נכון להיום הקבוצה מפעילה 346 חנויות במותגיה השונים. ההתייעלות תרמה לצמצום של 6.4% בהוצאות המכירה והשיווק ברבעון הראשון ל-183 מיליון שקל.
השיפור בהכנסות וברווח הגולמי העבירו את הקבוצה לרווח תפעולי של 21 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 33 מיליון שקל ברבעון המקביל - היא חתמה את הרבעון עם רווח נקי של 4 מיליון שקל לבעלי המניות, לעומת הפסד של 32 מיליון שקל לפני שנה.
בתחום האופנה עלו הכנסות הקבוצה ב-11% ברבעון ועמדו על 309 מיליון שקל - הפעילות עברה לרווח תפעולי של 4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 31 מיליון שקל ברבעון המקביל. באביזרי אופנה (מותגי טופ טן, קרולינה למקה וחלק מפעילות אורבניקה), עלו המכירות ב-20.4% ל-107.5 מיליון שקל - גם כאן נרשם מעבר לרווח תפעולי של 14.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון מקביל.
תחום הקוסמטיקה בקבוצה נהנה מזינוק של 44% בהכנסות ל-16.7 מיליון שקל, על רקע פתיחת חנויות חדשות והעליה במכירות החנויות הזהות. המגזר עבר לרווח תפעולי של 2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 350 אלף שקל בתקופה המקבילה.