סגור

או.פי.סי אנרגיה יוצאת לגיוס הון - תנפיק מניות בסכום של 750 מיליון שקל

בעלת השליטה קנון הולדינגס של עידן עופר תשתתף בהנפקה - תזרים לאו.פי.סי 450 מיליון שקל ובכך תישאר עם שיעור ההחזקה הנוכחי, 54.7%  מהמניות

או.פי.סי אנרגיה מודיעה הבוקר (א') כי היא בוחנת גיוס הון, באמצעות הנפקות מניות בסכום של 750 מיליון שקל - מהלך שידלל את בעלי המניות שלא ישתתפו בהנפקה.
התמורה של הגיוס, בהנחה שאכן יצא לפועל, מייועדת לדברי החברה לחיזוק ההון ולמימון חלק מעסקאות פוטנציאליות של החברה הבת בארה"ב CPV.
קנון הולדינגס של עידן עופר, בעלת השליטה באו.פי.סי (54.7%) הודיעה על כוונתה להשתתף בגיוס ולהזרים לחברה במסכרת המהלך 420 מיליון שקל. לפיכך היא לא תדולל ותשמור על שיעור החזקתה.
שווי השוק של או.פי.סי, המנוהלת על ידי גיורא אלמוגי, עמד בפתיחה הבוקר, על 5.99 מיליארד שקל - הדיווח גורר ירידה חדה במניה ובהתאם בשווי השוק.
במקביל להודעה על הגיוס עדכנה או.פי.סי כי האריכה ב"שבועות אחדים" את תקופת הבלעדיות במשא ומתן שהיא מנהלת להכנסת משקיעים ל-CPV.
לפי מזכר ההבנות שנחתם באפריל, המשקיעים יזרימו לחברה 300 מיליון דולר ל-CPV לפי שווי של 620 מיליון דולר לפני הכסף (ו-920 מיליון דולר לאחריו) ויחזיקו ב-32.6% ממניות החברה. כיום או.פי.סי מחזיקה ב-70% מ-CPV.