סגור
אמיל וינשל ומבנה ישראכרט
מימין: אמיל וינשל בעל השליטה בווישור. הגישה הצעה לרכישת ישראכרט (צילום: רמי זרנגר)

ווישור הגישה הצעה לרכוש את השליטה בישראכרט

חברת הביטוח, בעלת השליטה באיילון, מציעה לדירקטוריון ישראכרט להיכנס למו"מ לשיתוף פעולה אסטרטגי, כולל אפשרות לרכישת גרעין השליטה בישראכרט - זאת אף שהיא קטנה משמעותית מישראכרט במונחי שווי שוק; ווישור מצטרפת למנורה מבטחים שהגישה גם היא הצעה לרכוש את חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל 

הצעה מפתיעה חדשה לרכישת השליטה על חברת כרטיסי האשראי ישראכרט: קבוצת הביטוח ווישור, בעלת השליטה באיילון, פרסמה היום מכתב ששלחה לדירקטוריון ישראכרט שבו היא מציעה לו להיכנס למו"מ לשיתוף פעולה אסטרטגי שיכול לכלול את רכישת גרעין השליטה בישראכרט או מיזוג בין החברות.
בווישור ציינו כי הם קיימו לאחרונה שיחות עם ישראכרט על שיתוף פעולה אסטרטגי ברמה המבנית, ובין היתר אפשרות להשקעה הדדית של שתי החברות, האחת בשנייה. החברה מציעה להיכנס למו"מ, ומבהירה כי ההצעה תעמוד בתוקף למשך חודש, כלומר על -15 באוקטובר.
החלטת ווישור, שבשליטת היו"ר אמיל וינשל ומשפחת ברק לנסות ולרכוש את השליטה בישראכרט מפתיעה למדי, בעיקר בשל גודלה. בכדי לרכוש את השליטה בישראכרט יש לרכוש 30% ממניות החברה, כך מדובר בהשקעה בסדר גודל של כמיליארד שקל. שווי השוק של ווישור כולה עומד על 360 מיליון שקל בלבד. על אף הנתונים וינשל אופטימי בדבר יכולת החברה להרים עסקה שכזו, ומציין במכתב ששלח לישראכרט: "לקבוצת ווישור גלובלטק ובעלי השליטה בה יש את המשאבים הדרושים, כמו גם את היכולת העסקית, לבצע את המהלך המוצע".
זו אינה ההצעה היחידה שקיבלה ישראכרט - באחרונה פורסם שגם חברת מנורה מבטחים הגישה הצעה לדירקטוריון חברת כרטיסי האשראי להיכנס למו"מ לגיבוש עסקה לרכישת גרעין השליטה בישראכרט. בווישור החליטו לקדם מתווה אפשרי לעסקה שייבחן במקביל ע"י דירקטוריון ישראכרט.
"אנו נכונים להציג בפניכם מתווים אלטרנטיביים, שיובילו להחזקה של גרעין השליטה בישראכרט, בין אם בדרך של הזרמת הון או ללא צורך בהזרמת הון לישראכרט, בהיקף הנגזר מגודלו של גרעין השליטה, לרבות באמצעות אפשרות מיזוג.", נאמר במכתב של ווישור. גם מנורה מבטחים מציעה עסקה בשיטה של הזרמת הון לישראכרט. ישראכרט מבחינתה אינה זקוקה להון - למעשה החברה מתאפיינת בעודפי הון, שמשפיעים לרעה על הרווחיות שלה.
בווישור מציינים כי להערכתם הסיכוי שלהם לקבל אישור לעסקה שכזו מרשות התחרות טוב למדי, היות שוווישור היא שחקן בינוני בשוק הביטוח. זאת לאחר שהראל, מהשחקנים המובילים והגדולים בשוק הביטוח, לא קיבלה מהרשות אישור לרכישת ישראכרט.
ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, והיא נסחרת בבורסה ללא גרעין שליטה. בשל כך היא מהווה יעד להשתלטות, וכבר קיבלה כמה הצעות מגופים בשוק - ההצעה המתקדמת ביותר הייתה כאמור מהראל, שאף גיבשה הסכם לרכישת השליטה בחברה, אך זו נפלה בסופו של דבר, לאחר שנפסלה על ידי רשות התחרות.
אף שישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה ביותר, רווחיה הם הנמוכים ביותר מבין שלוש החברות בענף. כמו כן, התשואה שלה על ההון שלה נמוכה: 8.7% במחצית הראשונה של השנה לעומת מעל 14% אצל מתחרותיה מקס וכאל. מכאן הפוטנציאל לשיפור התוצאות, ובהתאם להתעניינות של רוכשות פוטנציאליות.
ווישור היא חברת ביטוח דיגיטלית. שכבר ביצעה פעם אחת רכישה של חברה גדולה ממנה, של חברת הביטוח איילון. זו הייתה עסקה מורכבת, שידעה תלאות רבות וצלחה אתגרים רבים. עתה נראה שהתאבון של ווישור ומייסדיה לא פסק וכעת הם מכוונים לאתגר אף גדול יותר - רכישת שליטה בחברה הנסחרת כיום לפי שווי שוק של 2.7 מיליארד שקל.