סגור

נעילה שקטה בבורסות אירופה; אתר הנדל"ן הבריטי רייטמוב קפץ ב-22%

מדד קאק טיפס ב-02%, דאקס עלה ב-0.1% ופוטסי נחלש ב-0.2%; קבוצת REA האוסטרלית של רופרט מרדוק ירדה ב-5.3% בסידני, לאחר שהודיעה כי היא מעוניינת לרכוש את רייטמוב - סכום ההצעה לא פורסם; בניו יורק לא יתקיים מסחר בשל יום העבודה 

דיווח שוטף מוול סטריט ומהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
בבורסות בניו יורק לא יתקיים היום מסחר בשל יום העבודה (Labor Day)
18:55 - המסחר בשוקי אירופה הסתיים בתנועות קלות - מדד קאק הפריזאי טיפס ב-0.2%, דאקס בפרנקפורט התחזק ב-0.1% ואילו פוטסי הלונדוני נחלש ב-0.2%.
מניית אתר הנדל"ן הבריטי רייטמוב זינקה ב-27.4% בבורסת לונדון אחרי שקבוצת אתרי הנדל"ן האוסטרלית REA Group הודיעה שהיא מעוניינת לרכוש את החברה.
16:15 - כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר פרסמו היום תחזית אופטימית לשוק המניות, בדגש על יפן ובריטניה.
"התחזיות למניות גלובליות נותרו חיוביות לשנה הקרובה, ואנו ממליצים על גישה חיובית כלפי מניות", כתבו בבנק.
"מנקודת מבט כוללת, החששות ממיתון מוגזמים; האטה בצריכה ובשוק העבודה נחשבים חלק מריסטרט רגיל ולא מבשרים על מיתון קרוב. הכלכלה כיום פחות רגישה לריביות גבוהות, בין השאר בזכות הפחתה בהלוואות יתר ונעילת ריביות נמוכות. הכנסות התאגידים ממשיכות לגדול, על אף ההאטה בצריכה והוצאות טכנולוגיה שלא עמדו בציפיות. תחזיות הרווח למניה לשנים 2024 ו-2025 נותרו יציבות, מה שתומך בתחזית שלנו על צמיחה יציבה בשוקי המניות".
14:30 - מחירי הנפט רושמים עליות קלות - הנפט מסוג WTI עולה ב-0.3% לרמה של 73.7 דולר לחבית, הנפט מסוג ברנט מטפס ב-0.2% ונסחר תמורת 76.4 דולר לחבית.
13:00 - חברת התרופות סאנופי עולה ב-1.8% בפסגת מדד קאק, ספקית שירותי מיקור החוץ Teleperformance יורדת ב-3.3% בתחתית. ירידות גם במניות היוקרה בפריז: קרינג נחלשת בכמעט 3%, לואי ויטון יורדת ב-1.4%, הרמס מאבדת 1.2%.
12:00 - מדד מנהלי הרכש בגוש היורו עמד באוגוסט על 45.8 נקודות, מעט יותר טוב מהנתון הראשוני שעמד על 45.6 (כמו המדד של יולי) אך עדיין במרחב הנסיגה הכלכלית (50 נק מפריד בין צמיחה לנסיגה).
11:15 - בנעילה באסיה-פסיפיק: ניקיי עלה ב-0.1%, קוספי עלה ב-0.2%, האנג סנג נפל ב-1.7%, שנגחאי ירד ב-1.1%, ASX 200 של סידני עלה ב-0.2%.
10:30 - בפתיחת יום המסחר באירופה: מדד דאקס יורד ב-0.5%, קאק יורד ב-0.7%, פוטסי יורד ב-0.3% (כאמור, לא יתקיים מסחר בניו יורק בשל חופשת יום העבודה); יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון יורדת ב-2.5% בתחתית מדד דאקס.
מניית רייטמוב קופצת ב-20% בפסגת מדד פוטסי (Rightmove), לאחר הודעת מפעילת אתרי הנדל"ן האוסטרלית REA Group כי היא מעוניינת לרכוש את החברה - בעלת פעילות דומה בבריטניה.
מניית REA Group, שבבעלות תאגיד ניוז קורפ של רופרט מרדוק, הגיבה להודעה בירידה של 5.3% בבורסה של סידני.
10:00 - רופרט מרדוק רוצה להתרחב בעסקי הנדל"ן אונליין שלו: חברת REA Group האוסטרלית, המפרסמת ברשת נכסי נדל"ן למכירה והשכרה, רוצה לרכוש את החברה החזקה בבריטניה בתחום.
לפי הודעת RAE, היא בוחנת הגשת הצעה לפורטל הנדל"ן Rightmove – המפרסם נכסים באי הבריטי. סכום הרכישה לא פורסם אך היא ככל הנראה העסקה תתבצע בשילוב מזומן ומניות.
חברת Rightmove נסחרת בבורסה של לונדון, כחלק ממדד הדגל פוטסי 100, והיא ננעלה בשישי בשווי של 4.34 מיליארד פאונד. ב-RAE ציינו כי העסקה היא הזדמנות לייצר "חברת דיגיטל נדל"נית מגוונת וגלובאלית".
חברת RAE היא חלק מקבוצת המדיה והנדל"ן הענקית News Corp של מרדוק – הבעלים של עשרות מו"לות עיתונות ברחבי העולם – כולל פוקס ספורטס, וול סטריט ג'ורנל, פייננשל טיימס, הסאן, והטיימס הבריטי.
6:40 - מגמה מעורבת בבורסות המובילות של אסיה, בפתיחה חלקית של שבוע המסחר בשווקים העולמים - בניו יורק לא יתקיים היום מסחר בשל חופשת יום העבודה (Labor Day), ולפיכך, בסבירות גבוהה המחזורים בבורסות שכן פועלות יהיו נמוכים יחסית.
מדד ניקיי עולה ב-0.2%, האנג סנג יורד ב-1.7%, שנגחאי יורד ב-0.6%, קוספי ללא שינוי מהותי. בהונג קונג, בולטות מניות הנדל"ן עם ירידות חדות: קבוצת ניו וורלד (New World Development), הבעלים של בתי מלון, רשתות קמעונאות ונכסי נדל"ן ותשתיות, נופלת ב-12.4% בתתית המדד, לאחר תחזית חלשה.
עוד בענף: צ'יינה אוברסיז מאבדת 5.5% (China Overseas Land & Investment), צ'יינה רסורסז יורדת ב-5.2% (China Resources Land). רק 4 מניות בהאנג סנג נסחרות בעליות, בהובלת שיניי סולאר, יצרנית הזכוכית הגדולה בעולם לתחנות הסולאר (Xinyi Solar), שמתחזקת ב-5.9%.
בייג'ינג פרסמה בסוף השבוע נתונים חלשים על מגזר הייצור המקומי: מדד מנהלי הרכש בתעשייה ירד באוגוסט ל-49.1 נקודות, רמתו הנמוכה מזה 6 חודשים. הכלכלנים ציפו ל-49.5 נקודות, לאחר נתון של 49.4 באוגוסט.
זהו חודש רביעי ברציפות שבו המדד נמצא בעמדת נסיגה - סף ה-50 נקודות של המדד מפריד בין ירידה לעלייה בפעילות הכלכלית בענף.
בטוקיו: תעשיינית הענק IHI Corp מטפסת ב-4.5% במעלה מדד ניקיי (יצרנית מנועי ספינות, מנועי סילון למטוסים, מנועי מכוניות, טורבינות, מסילות ועוד). יום חיובי גם לחברת השבבים אדווטנטסט שעולה ב-3.2%.
סוגרות את המדד חברות התרופות -Sumitomo Dainippon Pharma יורדת ב-6.5% ו-Chugai Pharmaceutical נחלשת ב-5.4%.