סגור

ההימור על עליית מחירי התובלה הימית והגדלת המלאי השתלמו לאייס

רשת המוצרים לבית צפתה שמחירי התובלה הימית ימשיכו לעלות והגדילה את המלאי ב־30%. הכנסותיה עלו ב־5% ברבעון ושיעור הרווח הגולמי טיפס ב־13%. מנכ"ל אייס: "עסקים העדיפו לחכות עד יעבור זעם. עשינו ההפך ועכשיו אנחנו קוטפים את הפירות"

רבעון חיובי לרשת המוצרים לבית אייס קמעונאות. אף שחג הפסח השנה התרחש במהלך הרבעון הראשון וימי הלחימה במבצע "שומר חומות" השפיעו לשלילה על התנועה בסניפים, רשמה הרשת עלייה בהכנסות, שיפור ברווח הגולמי, וכשמנטרלים את ההטבות שקיבלה מהמדינה במהלך הרבעון השני אשתקד עקב הקורונה ‑ יחד עם חיסכון מסגירת הסניפים ‑ הרי שגם הרווח התפעולי עלה בשיעור דו־ספרתי.


"הרבעון היה מצוין מבחינתו" אומר מנכ"ל אייס קמעונאות איציק אוזנה. "גם ביחס לרבעון השני אשתקד, אנחנו מאוד מרוצים. האתגר הגדול שלנו היה בתחום הלוגיסטיקה. הרבה עסקים חששו מהעלייה במחירי התובלה הימית והעדיפו לחכות עד יעבור זעם. אנחנו עשינו ההפך ועכשיו אנחנו קוטפים את הפירות. אנחנו רואים רכישות של לקוחות מוסדיים אצלנו שנתקעו בלי קונטיינרים שרצו לייבא. מישהו, למשל, קנה אצלנו לפני כמה שבועות 500 סולמות באחד הסניפים. זה שחקן שמייבא ומוכר, וכנראה היה לו חוסר".
2 צפייה בגלריה
איציק אוזנה מנכ"ל רשת אייס
איציק אוזנה מנכ"ל רשת אייס
איציק אוזנה מנכ"ל רשת אייס
(צילום: נמרוד גנישר)
יתרת המלאי של החברה גדלה מ־104 מיליון שקל בסוף יוני אשתקד ל־135 מיליון שקל בסוף יוני הנוכחי. לדברי אוזנה, "ראינו שהמחירים מאמירים והגדלנו את המלאים. אנחנו גם יודעים לתמחר אותם כמו שצריך. כתוצאה מכך שורת הרווח הגולמי שלנו, למרות כל הקשיים, צמחה. זה קרה הודות לניהול יותר ממוקד".
אוזנה הוסיף כי "אנחנו מעריכים שמחירי התובלה הימית הולכים להמשיך לעלות. השינוי יבוא אולי במהלך 2022. אבל בסיכומו של דבר זה יימשך עוד שנה וחצי. רבים תולים תקוות בשני הנמלים החדשים שהולכים להיפתח בארץ, אבל להערכתי זה לא הולך להשפיע על מחיר היבוא, משום שזה לא קשור להובלה הימית".
בניכוי הטבות הקורונה, הרווח התפעולי עלה
מכירות אייס הסתכמו ברבעון השני ב־165.7 מיליון שקל, עלייה של 5% ביחס לרבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי טיפס מ־41.7% ל־47%, תוך שהחברה מקפידה כאמור להגדיל מלאים, כדי לנסות להמשיך ולהרוויח מההתייקרויות במחירי התובלה הימית. הרווח הנקי ירד ב־56% ל־6 מיליון שקל.
"ברבעון המקביל ב־2020 קיבלנו הקלות מהמדינה בצורת חל"ת ודרך הארנונה", מציין אוזנה ומוסיף כי מדובר היה בחיסכון של כ־12 מיליון שקל ברבעון. לכן, הרווח התפעולי שהציגה החברה ברבעון שעמד על 10.6 מיליון שקל, ירד אמנם ב־49% ביחס לרווח התפעולי אשתקד, אך כשמנטרלים את ההטבות שניתנו ברבעון המקביל, הרווח התפעולי עלה ב־19% ביחס אליו.
הרשת פועלת גם בתחום האונליין ומחזיקה אתר עם תעבורה בהיקף גדול, 3 מיליון כניסות בחודש, פי 3 מאתר האינטרנט של אחת המתחרות, הום סנטר, לפי נתוני סימילרווב. "האונליין שלנו ממשיך וצומח. כיום הוא מעל ל־16% מהפדיון" אומר אוזנה.


"הפעילות במרקטפלייס עלתה פי 5"

אייס מפעילה באתר שלה מרקטפלייס, כלומר פורטל שמציע שירותים ומוצרים של חברות שונות שפועלות בתחום. "המרקטפלייס מהווה כיום 31% מפעילות האתר שלנו, פי 5 ביחס למה שנרשם לפני שנה", מוסיף אוזנה. לדבריו, "אנחנו יכולים להשלים מהלכים כאלה. יש לנו מספיק מזומנים לבצע רכישות".
הקורונה משנה את העדפות הציבור?
"ההתנהגות דומה. אנחנו רואים התחזקות במכירת ארונות. גם הביקוש למוצרי הפנאי עלה. מוצרי ספורט, בריכה ומה שרלבנטי לקיץ, משום שהציבור לא בחו"ל".
אייס חילקה לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של 28.8 מיליון שקל מתחילת 2021. מניית החברה חתמה את המסחר אתמול בעלייה של 0.46%. שווי השוק של החברה עומד על 455 מיליון שקל.