נטו אחזקות: שיפור בכל הפרמטרים עם זינוק של 200% ברווח הנקי
נטו אחזקות: שיפור בכל הפרמטרים עם זינוק של 200% ברווח הנקי
הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-54 מיליון שקל, המכירות עלו ב-18.6% ל-1.25 מיליארד שקל, כשעיקר הצמיחה הושגה ממגזר הייבוא; נטו מפעילה בין היתר את שלושת האופים, דלידג, ויליגר וטיבון ויל; שיפור תנאי הסחר מספקיה הוביל את אותה לרשום עלייה חדה של 45.2% ברווח הגולמי
רבעון חזק ליבואנית ויצרנית המזון נטו שבשליטת עדי עזרא (23.45%) ושותפו דוד מצסה (22.78%). החברה חתמה את הרבעון השני עם שיפור בכל המדדים וזינוק של 200% ברווח הנקי שהסתכם ב-54 מיליון שקל.
המניה מטפסת ב-5% בת"א ומזנקת מתחילת השנה ב-25%. שווי השוק של החברה 263 מיליון שקל.
מכירות נטו בניהולו של עמי גולדין צמחו ברבעון השני ב-18.6% ל-1.25 מיליארד שקל. תוספת מכירות בגובה 196 מיליון שקל נרשמה למרות ירידה במכירות לשופרסל המהווה לקוח מהותי, ובעקבות השפעת עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני.
נטו פועלת בשלושה מגזרים. הראשון שבהם הוא מפעלי הקבוצה, שכולל את מפעלי ריץ', שלושת האופים, דלידג, ויליגר, טיבון ויל ופאלאס העוסקת בייצור מוצרי צריכה ביתיים שאינם מוצרי מזון.
מגזר הפעילות השני הוא יבוא ושיווק בשר קפוא וטרי, עגלים חיים, דגים קפואים וטריים, גבינות ועוד. המגזר השלישי נקרא השוק המקומי וכולל שיווק והפצת עוף ובשר טרי בכשרויות מהודרות, דגים טריים, דברי מאפה קפואים, מעדני דגים ועוד.
עיקר הצמיחה במכירות, הושגה ממגזר הייבוא, שמכירותיו צמחו ברבעון ב-33.8% ל-582.2 מיליון שקל. מכירות השוק המקומי צמחו ב-10.1% ל-482.8 מיליון שקל ומכירות מפעלי הקבוצה צמחו ב-2.8% ל-189.7 מיליון שקל.
שיפור תנאי הסחר מספקיה, הוביל את נטו לרשום עלייה חדה של 45.2% ברווח הגולמי שהסתכם ב-167 מיליון שקל. הזינוק ברווח, הקפיץ את הרווחיות הגולמית ברבעון ל- 13.3% מהמכירות, לעומת 10.9% ברבעון המקביל אשתקד. בהמשך לעלייה ברווח הגולמי ולצמצום שיעור הוצאות מכירה ושיווק של החברה, רשמה נטו זינוק חד של 130% ברווח התפעולי שהסתכם ב-76 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות הוכפל מ-3.1% ל-6.1% מהמכירות.
את עיקר התרומה לרווח ולרווחיות התפעולית תרמה פעילות היבוא, שהרווח המגזרי שלה זינק ב-130.3% ל-43.7 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות קפץ ל- 7.5% לעומת 4.3% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי של פעילות השוק המקומי טיפס ב-154.4% ל- 23.4 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל- 4.8% לעומת 2% ברבעון המקביל אשתקד.
מפעלי הקבוצה הציגו עלייה של 62.4% ברווח המגזרי שעלה ל-7.8 מיליון שקל, והיווה 4.1% מהמכירות, לעומת 2.6% ממכירות הרבעון המקביל אשתקד.
לצד השיפור ברווח, נהנתה נטו מירידת היקף האשראי הבנקאי של החברה, שהוביל לצמצום של 25% בהוצאות מימון שהסתכמו ב-9 מיליון שקל.
בתוך כך, בחודש עבר זימנה נטו מלינדה, שבשליטתה של נטו אחזקות, אסיפת בעלי מניות לתחילת חודש ספטמבר, לאישור עדכון הסכם לשיווק והפצה של עופות בכשרות רגילה עם טל הל שבבעלות דוד מצסה. כך שעמלת השיווק תעלה ב-13% לעומת עמלת השיווק המשולמת כיום, וכך שתעמוד על 1.13 שקל בתוספת מע"מ עבור כל ק"ג עוף המשווק על ידי החברה. תוקף ההסכם יהיה ל-5 שנים ממועד אישור האסיפה.
מדובר בעדכון ההסכם שנחתם בין הצדדים לפני חמש שנים, לתקופה בלתי קצובה, כשעמלת השיווק והפצה לה נקבעה על 1 שקל לק"ג, תוספת מע"מ לכל קילו עוף. הסכם זה אושר בדירקטוריון נטו בשנת 2019, כשהחברה העריכה שהיקף המכירות השנתי מההתקשרות יעמוד על כ-800 מיליון שקל.
אלא שכשנתיים לאחר החתימה על ההסכם, קנה מצסה כ-23% מנטו אחזקות, ולאחר דיונים שקיימה החברה עם רשות ני"ע, נקבע כי למצסה ולעדי עזרא, כבעלי מניות מהותיים בנטו אחזקות, עניין אישי הדדי בהתקשרות, ולכן, עדכון תנאי הסכם, שאושר בוועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, דורש את אישור אסיפת בעלי המניות.