סגור
מבנים תעשייתיים של חברת גב ים
מבנים תעשייתיים של חברת גב ים (צילום: אוראל כהן)

אחרי עזריאלי ומליסרון: גב ים נכנסת למגזרי המגורים והדאטה סנטרס

חברת הנדל"ן המניב שמסתמכת על השכרת משרדים לחברות ההייטק הגדולות סיכמה את הרבעון השני של 2024 עם יציבות במדדים התפעוליים וחוזה שכירות עם גוגל; גב ים רכשה את פעילות ייזום המגורים של נכסים ובניין ותקים דאטה סנטר בחיפה  

חברת הנדל"ן גב ים שמרה על יציבות בהכנסות וברווח ברבעון השני של 2024, בזכות מיקום הנכסים ותמהיל השוכרים שלה. החולשה בשוק המשרדים וההשכרות לחברות הייטק בשנה האחרונה השפיעה על גב ים במידה פחותה, כיוון שרבות מהשוכרות שלה הן חברות טכנולוגיה גדולות וותיקות כדוגמת מיקרוסופט, אמזון ואינטל.
בחודש שעבר חתמו גב ים ואמות על הסכם עם גוגל, שתשכור 56 אלף מ"ר לתקופה של 10 שנים בפרויקט ToHa2 שהחברות מקימות בתל אביב.
ההכנסות המתואמות מדמי שכירות (NOI) צמחו ב-5% ביחס לרבעון המקביל ב-2032 והסתכמו ב-171 מיליון שקל. העלייה נרשמה בעקבות מספר נכסים שאוכלסו והעלאת שכר הדירה בנכסיה הקיימים.
הרווח הנקי המתואם (FFO) נותר זהה לרמתו ברבעון המקביל ועמד על 102 מיליון שקל. זאת בעקבות עלייה בהוצאות המימון של החברה.
בשקלול המחצית הראשונה כולה חתמה גב ים על 68 חוזים חדשים בשטח של 73 אלף מ"ר, בהכנסה שנתית של 61 מיליון שקל ובעלייה ריאלית של 10% בשכר הדירה.
45% מהחוזים שנחתמו היו מול שוכרים ותיקים שחידשו חוזים ובהם נרשמה בשכר הדירה עלייה של 15%. זאת הודות לעובדה שרבות מהשוכרות הן חברות טכנולוגיה גדולות שידועות במשרדיהן המפוארים ושהשקיעו כבר משאבים רבים בהתאמת הנכסים לכך. לעומת זאת, מול שוכרים חדשים - שהיוו 26% מהחוזים שנחתמו - עלה שכר הדירה ב-5%.
בדומה למליסרון, שנכנסה לפני שנתיים למגזר הבנייה למגורים ולעזריאלי שהכניסה את פעילות הדאטה סנטרס כמנוע צמיחה נוסף שלה, גם גב ים נכנסה לתחומי פעילות אלה.
בחודש שעבר היא השלימה את רכישת פעילות ייזום המגורים של החברה האם נכסים ובניין וזו מוגדרת כיום כמגזר פעילות נוסף על הנדל"ן המניב, אף שטרם נרשמו בו הכנסות.
במקביל התקשרה עם מגה אור של צחי נחמיאס (מבעלי השליטה בפועל בדסק"ש, ששולטת בגב ים בשרשור באמצעות נכסים ובניין) בהסכם שלפיו גב ים תקים עבור מגה אור דאטה סנטר בשטח של 14 אלף מ"ר במת"ם בחיפה בהשקעה של 150 מיליון שקל. לפי ההסכם, גב ים תשכיר למגה אור את הדאטה סנטר למשך כמעט 25 שנה, ה-NOI השנתי המוערך מכך עבור גב ים עומד על 12 מיליון שקל ותהיה לה אופציה להיכנס, בתוך שנתיים מסיום הקמת המבנה, כשותפה ב-30% מפעילות חוות השירותים בתמורה להשתתפות בהשקעות בהקמתה.
גב ים, שמחזיקה ב-1.2 מיליון מ"ר נכסים מניבים מקימה כיום כ-360 אלף מ"ר נוספים בתשעה פרויקטים בייזום, העיקרי בהם הוא ToHa2.
השלמתם מתוכננת עד ל-2027 והם צפויים להעביר את גב ים להכנסות שנתיות שגבוהות ממיליארד שקל. לצורך השוואה, מדובר בעלייה של 32% מהיקפן ב-2023 שעמד על 757 מיליון שקל.
גב ים תחלק באוגוסט דיבידנד של 80 מיליון שקל.