סגור
כנס מרכז הנדלן באילת - ברק רוזן מנכ"ל ומבעלי קבוצת ישראל קנדה וקנדה ישראל
ברק רוזן מנכ"ל ומבעלי קבוצת ישראל קנדה (צילום: אוראל כהן)

ישראל קנדה מסכמת רבעון עם עלייה של 42% במכירת הדירות

בפרויקט היוקרה בשדה דב, מכרה החברה 37 דירות במחיר ממוצע של 10 מיליון שקל. בתוך כך, למרות ירידה בהכנסות, הרווח התפעולי של חברת הנדל"ן הוכפל ל-41 מיליון שקל. אך ההחזקה במניות נורסטאר הביאה להפסד נקי של 10 מיליון שקל ברבעון

ישראל קנדה נהנתה בשבוע שעבר מהצלחה, לאחר שכלל רכשה 15% מהחברה היזמית ICR שבבעלותה (בשותפות עם האחים נקש), בעסקה שהיוותה הצפת ערך עבורה. על רקע התפתחות זו, שתשויך לרבעון השלישי של 2024, פרסמה היום (שני) החברה את תוצאותיה ברבעון השני.
ישראל קנדה מוכרת בזכות פעילות הנדל"ן היזמי שלה, בהקמת פרויקטים לדיור יוקרתי בעיקר בתל אביב ובגוש דן, הבולט מהם הוא פרויקט ריינבו בשדה דב. כשלצד זאת היא מקימה גם פרויקטים לתעסוקה ומסחר ואף מחזיקה בנכסי נדל"ן מניב ובפעילויות נוספות.
אחרי שנהנתה מקפיצה במכירות הדירות בפרויקטים שלה ברבעון הראשון (115 דירות לעומת 40 ברבעון המקביל אשתקד), קצב המכירות של ישראל קנדה ברבעון השני מעט התמתן. אך מספר הדירות שהיא מכרה במהלכו, 83, גבוה ב-42% מהיקפן ברבעון המקביל. מתחילת יולי ועד לסוף אוגוסט היא כבר חתמה על 111 חוזי מכירה וכתבי הרשמה למכירת דירות נוספות (מהם 47 כתבי הרשמה). כך שקצב המכירה ברבעון השלישי עשוי לחזור ולעלות.
רוכש שהתקשר עם החברה בכתב הרשמה נדרש להשלים את החתימה על חוזה מחייב בתוך 14 - 7 ימים. כשביכולתו לבטל בפרק זמן זה את ההתקשרות והוא עשוי לקבל בחזרה את דמי ההרשמה שהפקיד. אופן הדיווח של ישראל קנדה אודות מכירת הדירות שלה אינו מפריד בין חוזי הרכישה המחייבים ובין כתבי ההרשמה שנחתמו במהלך הרבעון, אלא רק לגבי המכירות מתחילת השנה או אף מתחילת שיווק הפרויקט ועד למועד פרסום הדוח. אך מכיוון שכתבי ההרשמה תקפים למשך שבוע עד שבועיים ניתן להסיק כי הם רלוונטיים בעיקר לנתוני המכירות שלאחר סיום הרבעון.
בפרויקט היוקרה בשדה דב, מכרה ישראל קנדה ברבעון 37 דירות במחיר ממוצע של 83 אלף שקל למ"ר (10 מיליון שקל לדירה). קצב ומחיר דומים לאלו שנרשמו ברבעון הקודם (35 דירות במחיר ממוצע של 82 אלף שקל למ"ר ו-10.5 מיליון שקל לדירה). שמונה חוזים נוספים נחתמו לאחר תקופת הדו"ח במחיר של 86 אלף שקל למ"ר (המחיר הממוצע לדירה לא ניתן). ביולי שעבר ציין המנכ"ל ובעל השליטה ברק רוזן (היו"ר אסי טוכמאייר מחזיק בשליטה לצידו) כי: "כשרכשנו את הקרקע, תכננו למכור ב-71-72 אלף שקל למ"ר". בפועל, ישראל קנדה מכרה בפרויקט עד כה 193 יח"ד במחיר ממוצע של 79.8 אלף שקל למ"ר (8.6 מיליון שקל לדירה). כשנותרו לשיווק עוד 287 יח"ד. עבודות ההקמה בפרויקט החלו באפריל ומתוכננות להסתיים ב-2029.
ישראל קנדה מכירה בהכנסות ממכירת הדירות שלה בהתאם לקצב ביצוע הפרויקטים ולכן קצב המכירות שמדווח על ידה אינו משתקף בנתוני ההכנסות ממכירת דירות שמופיעים בדוחות הכספיים. כשבמהלך הרבעון רשמה החברה ירידה בנתון זה להכנסה של 5 מיליון שקל לעומת 30 מיליון ברבעון המקביל.
מחזור הפעילות הרבעוני של כלל מגזר העבודות בישראל היה 97 מיליון שקל. המגזר השני בהיקפו, עם הכנסות של 78 מיליון שקל הוא מגזר המלונות של החברה, שבו היא החלה לפעול ב-2019 ומפעילה במסגרתו 13 מלונות בישראל וארבעה נוספים ביוון. מגזר זה הוא היחיד שבו היא רשמה שיפור ברווח המגזרי ביחס לרבעון המקביל, כשזה הוכפל ל-16 מיליון שקל. בישראל קנדה הסבירו זאת בהוצאת עובדים לחל"ת וחיסכון בעלויות הפעלה נוספות עקב אירוח מפונים במלונות.
סך הכנסותיה הרבעוניות של ישראל קנדה, 148 מיליון שקל, ירד לעומת הרבעון המקביל ב-6%. אך מכיוון שלווה בקיטון של 22% בהוצאות ובעלויות, הרווח התפעולי עלה מ-20 מיליון שקל ל-41 מיליון.
נפילה של 32% במהלך הרבעון בשווי מניית נורסטאר שבה מחזיקה ישראל קנדה 14.4% - זכר לניסיון ההשתלטות של רוזן וטוכמאייר עליה ב-2022, בשילוב עלייה של 60% בהוצאות המימון ל-21 מיליון שקל הביאו את החברה להפסד רבעוני של 10 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות. זאת, לעומת רווח של 4 מיליון ברבעון המקביל.