ההתרחבות דחפה את מכירות יוחננוף אך גבתה מחיר בשורת הרווח
ההתרחבות דחפה את מכירות יוחננוף אך גבתה מחיר בשורת הרווח
רשת הקמעונאות שפתחה 4 סניפים חדשים חתמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 9% בהכנסות ל-1.05 מיליארד שקל - ההוצאות התפעוליות שגדלו חתכו ב-20% את הרווח הנקי ל-26 מיליון שקל
ההתרחבות של יוחננוף העלתה את מכירות הרשת אך גבתה מחיר במדדי הרווחיות וברווח הנקי, שירד ברבעון השלישי ב-20% ל- 26.2 מיליון שקל.
הרשת שפתחה 4 סניפים חדשים סיימה את הרבעון עם צמיחה של 8.9% במכירות ל-1.05 מיליארד שקל. מכירות החנויות הזהות, אלו שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד, הציגו שיפור בשיעור נמוך של 1.6%, וזאת על אף העלאות מחירים רוחביות שביצעו ספקי הענף מתחילת השנה.
העלייה במכירות לא באה לידי ביטוי במלואה בשורת רווח הגולמי, שעלה ב-8.3% ל-287.4 מיליון שקל. לפיכך נרשמה שחיקה קלה ברווחיות הגולמית ל-27.4% מהמכירות, לעמת 27.6% ברבעון המקביל אשתקד. החברה הסבירה את שחיקת הרווחיות במבצעי עומק משמעותיים שביצעה, בעיקר בחגי תשרי, ובהקפאת מחירי מוצרי צריכה בסיסיים, בין היתר לטובת הגדלת נתח השוק.
ההתרחבות הובילה לעלייה של 15.2% בהוצאות המכירה והשיווק ל-205.9 מיליון שקל, כך ששיעורן מהמכירות טיפס ל-19.6% לעומת 18.6% ברבעון המקביל. כך גם נרשמה עלייה של 14.4% בהוצאות הנהלה וכלליות.
העלייה בהוצאות גררה ירידה של 12% ברווח התפעולי של יוחננוף, שעמד ברבעון על 59.1 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות נשחק מהותית ל-5.6% לעומת 7% מהמכירות ברבעון המקביל.
רשת המזון של יוחננוף מונה 42 סניפים ובנוסף, והקבוצה מפעילה במקביל רשת חנויות סטוק בשם זול סטוק. רשת המזון שאחראית לעיקר המכירות (1.01 מיליארד שקל), הניבה רווח מגזרי של 43.3 מיליון שקל - סכום המשקף רווחיות של 4.3%. פעילות הסטוק שמכירותיה ברבעון הסתכמו ב-34.7 מיליון שקל בלבד, הציגה רווח מגזרי של 4.4 מיליון שקל - הרווחיות עמדה על 12.7%.
ביוני האחרון התרחבה זול סטוק באמצעות רכישת המותג, המלאי והציוד של רשת ג'מבו סטוק, שנקלעה לחדלות פרעון. הפעילות פתחה בבעלות ובזכיינות ארבע חנויות חדשות שהופעלו תחת המותג ג'מבו סטוק. בנוסף, במהלך תקופת הדוח השלימה יוחננוף השקעה באלגוריטייל המפתחת עגלות חכמות.