פחות מסתערים - נסיגה של 15.5% ברווחי שופרסל
פחות מסתערים - נסיגה של 15.5% ברווחי שופרסל
הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי ירדו ב-3.6% ל-3.8 מיליארד שקל - מכירות רשת המזון ירדו ב-6%, מכירות רשת הפארם Be זינקו ב-25.5% - הפעילות עברה לרווח תפעולי
שופרסל חותמת את הרבעון השלישי עם ירידה בהכנסות ובשורת הרווח הנקי - תוך שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית.
הקבוצה דיווחה על ירידה של 15.5% ברווח הנקי ברבעון השלישי, לסכום של 82 מיליון שקל. מכירות רשת המזון תחת מותג הליבה שופרסל ירדו ב-6% בהשואוה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-3.5 מיליארד שקל.
מכירות הקבוצה ברבעון, הכוללות גם את רשת הפארם בי הסתכמו ב-3.8 מיליארד שקל - ירידה של 3.6% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
בצד החיובי - מכירות רשת הפארם Be זינקו ב-25.5% ל-271 מיליון שקל. לעלייה החזקה בשורת הרווח של הרשת תרמו פתיחת סניפים חדשים, עלייה בפעילות האונליין, צמיחה במכירות הסניפים ופעילויות חדשות בתחום בדיקות קורונה.
חקירת ההגבלים
רשת שופרסל נמצאת במרכזה של חקירת רשות התחרות שנפתחה החודש עם פשיטה על משרדיה וחקירת בכירים ובראשם מנכ״ל החברה איציק אברכהן. בעניין זה ציינה החברה בדוחותיה כי בצו החיפוש צויין כי הוא מתבצע בשל חשדות בחשד להסדר כובל - ושאין בידי החברה מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה.
התוצאות הכספיות
העמקת כניסתה לתחום המכירות הסיטונאיות עם רכישת חברת אמיגה, סייעה לחברה בתקופה שבה חזרו המסעדות וחברות הקייטרינג לפעילות.
הירידה במכירות, לא עברה לשורת הרווח הגולמי שנותר על 1 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנה שעברה. השמירה על הרווח הגולמי, במקביל לירידה במכירות, הובילה לזינוק ברווחיות הגולמית ל-27% לעומת 26.1% ברבעון המקביל, אותה הסבירה החברה בשיפור בתנאי הסחר שלה עם הספקים ומהתייעלות תפעולית.
למעשה, שופרסל מסבירה שקיבלה הספקים תנאי סחר טובים מבעבר, אך לא העבירה אותם לצרכנים, אלא שיפרה באמצעותם את שיעור הרווחיות. השיפור נרשם גם ברווחיות התפעולית של קבוצת שופרסל שעמדה ברבעון השלישי על 4.9% מההכנסות, בהשוואה ל- 4.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות עמד ברבעון השלישי עמד על 131 מיליון שקל, 3.7% מההכנסות, בהשוואה ל-133 מיליון שקל ו-3.6% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
רשת הפארם בי הציגה ברבעון מעבר לרווח תפעולי של 3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל. המעבר לרווח נבע מהגידול בהכנסות ומהתייעלות תפעולית והעמקת הסינרגיה התפעולית עם שופרסל.
החזרה של המשק לשגרה, הובילה לצמצום בביקושים להזמנות אונליין ונתח פעילות האונליין ירד לרבעון ל-18.7% לעומת 20.8% אשתקד. בחברה הסבירו את הירידה במחסור בכח אדם בשל משבר הקורונה.