הנהגים חזרו לכביש, תביעות הביטוח גדלו - רווחי ביטוח ישיר ירדו
הנהגים חזרו לכביש, תביעות הביטוח גדלו - רווחי ביטוח ישיר ירדו
ביטוח ישיר מסכמת רבעון שני עם ירידה של 28% ברווח ל-52 מיליון שקל - העלייה בתביעות הביטוח, מול השיתוק בתנועה בימי הקורונה והסגר בשנה שעברה, פגעה בתוצאות החברה. התחרות העזה חתכה גם בהכנסות מפרמיות
ביטוח ישיר מסכמת רבעון שני עם רווח כולל של 52 מיליון שקל, לעומת 72 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה - ירידה של 28%.
שורת הרווח הצמטקה בשל שתי סיבות עיקריות, צמצום בסכום הפרמיות ועלייה בכמות התביעות של הלקוחות - זאת לנוכח העובדה שברבעון המקביל, ימי מגבלות התנועה והסגר, הוגשו משמעותית פחות תביעות ביטוח.
החברה מציינת בין היתר את תביעות הרכב שכמעט ולא היה העל הכבישים ברבעון המקביל, ובהתאם, חל אז צמצום חד בתביעות הביטוח בתחום. ביטוחי הרכב הוא תחום העיסוק העיקרי של ביטוח ישיר.
סכום הפרמיות ירד ברבעון השני ב-7% ל-579 מיליון שקל בהשוואה ל-624 מיליון שקל ברבעון השני של 2020, קיטון של 7%. הצמצום מיוחס לעלייה בתחרות בענף ביטוחי הרכב וירידה בכמות הלקוחות בענפי הרכב והבריאות.
מדובר ברבעון השני ברציפות בו נרשמת ירידה בפרמיות אותן גובה ביטוח ישיר. על פי בכירים בביטוח ישיר, מדובר במהלך יזום שהחברה מבצעת כאשר היא גורמת לטיוב תיק לקוחות החברה על חשבון גודלו.
על אף הצמצום בפרמיות, ביטוח ישיר היא אחת מחברות הביטוח הרווחיות ביותר בענף, עם תשואה להון של 25% ברבעון השני (ושל 24% במחצית).
ברבעון הקודם מנכ"ל ביטוח ישיר הודה כי גם הקושי של החברה בלגייס עובדים חדשים, במיוחד בתחום שירות וגיוס לקוחות, פגעה בצמיחה של החברה בענפים אליהם היא מבקשת להתרחב. בדיווח החברה לרבעון הנוכחי מציינת החברה כי עדיין לא הצליחה לגייס את כמות העובדים המספקת והיא מקווה שעם גיוס עובדים מלא היא תגדיל את פעילותה בענף ביטוחי הבריאות.
החברה צמצמה מעט את שורת ההוצאות: הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות של החברה ירדו ב-1% ל-279 מיליון שקל. זאת על אף שקת מותג "9", המוצר הדיגיטלי של החברה שהחליף את המותג הקודם 9 מיליון.
החברה מכוונת לכך שהמיתוג מחדש יוביל להרחבת הפעילות לתחום ביטוח נסיעות לחו"ל ויגדיל את פעילות החברה בתחום ביטוחי הדירות - ובכך יחפה על הצמצום העקבי בפרמיות ביטוחי הרכב.