סגור
חנות בשר בלדי בת ים
חנות בשר של בלדי בבת ים (צילום: בלדי בת ים)

אחרי שניסיון המיזוג לספאק נכשל: חברת הבשר בלדי בדרך לבורסה בת"א

יבואנית ויצרנית הבשר שבשליטת ארז דהבני מתכננת לגייס אג"ח בבורסה המקומית, בהיקף שמוערך ב-300 מיליון שקל; בשנה שעברה ניסתה בלדי להיכנס לבורסה באמצעות חברת הספאק של רוני בירם וגיל דויטש, אך המהלך בוטל 

אם לא דרך ספאק אז דרך אג"ח - חברת הבשר בלדי בדרך לבורסה. בלדי, בשליטתו המלאה (100%) של ארז דהבני הגישה לראשונה תשקיף בבורסה בתל אביב לקראת גיוס סדרת אג"ח בהיקף משוער של 300 מיליון שקל.
היקף האג"ח לא נרשם בצורה מפורשת בתשקיף שפרסמה בלדי, אולם על ההיקף ניתן ללמוד מייעוד כספי ההנפקה.
160 מיליון שקל מסדרת האג"ח ישמשו לפירעון הלוואה בנקאית לשם הקמת מרלו"ג, 131 מיליון שקל ישמשו להשבת הלוואות קיימות לבנקים נוספים. ספק האשראי המרכזי של החברה הוא בנק הפועלים עם הלוואה בהיקף 161 מיליון שקל בריבית שנתית של פריים פלוס 0.55%, כלומר ריבית שעומדת היום על 6.3%.
בנוסף, עם סיום הגיוס תחלק החברה 27 מיליון שקל כדיבידנד לדהבני, 17 מיליון שקל מתוכם יהוו קיזוז של זכויות שבעל השליטה מחזיק בחברה. דהבני משמש כמנכ"ל ויו"ר החברה . חצי מיליון שקל נוספים מהגיוס ישמשו למענקים עבור שאר עובדי החברה.
כמו כן נקבע כי משך הגיוס יהיה במשך כחמש שנים בעוד האג"ח תשלם ריבית שנתית והקרן תיפרע כמעט כולה (95%) בתחילת 2030. כלומר חברת הבשר מתכוונת לגייס אג"ח בעל משך חיים ממוצע בינוני - ארוך. ההפצה של האג"ח תעשה על ידי חברת החיתום איביאי חיתום.
בלדי עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי בשר ומוצרי מזון נוספים. קבוצת בלדי החלה את דרכה כאיטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל-אביב בשנת 1916 על-ידי סב המשפחה שלמה דהבני. בשנת 1987 הוקמה בלדי בע"מ כחברה פרטית. החברה עברה לבעלות מלאה של בעל השליטה הנוכחי ב-2006. על פי התשקיף, הכנסות בלדי בשנת 2023 הסתכמו -1.09 מיליארד שקל ירידה של 7% לעומת 1.08 מיליארד שקל הכנסות ב-2022.
את שנת 2023 סיימה בלדי בהפסד של 30.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 1.2 מיליון שקל ב-2022. המעבר להפסד נבע בעיקר מהוצאות המימון שזינקו בעקבות עליית ריבית הפריים שהגדילה את הוצאות הריבית בבלדי. גם העלייה בשער הדולר כחברה יבואנית פגעה בחברה.
על רקע הפסדי אשתקד, ניסתה בלדי להנפיק את מניותיה לציבור המשקיעים בבורסה המקומית במאי 2023 דרך מיזוג לחברת הספאק איי ספאק שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש.
בירם ודויטש גייסו 400 מיליון שקל מהציבור לקראת הנפקת החברה לפי שווי 1.1 מיליארד שקל לאחר הכסף. אולם חודשיים לאחר מכן הודיעו בירם ודויטש כי קיימת אינדיקציה לכך שלא יצליחו להשיג רוב נדרש מהמוסדיים לאשר את עסקת המיזוג ועל כן פירקו את הספאק והשיבו את הכסף למשקיעים.