רמי לוי: עלייה במכירות האונליין, ירידה במותג הפרטי
רמי לוי: עלייה במכירות האונליין, ירידה במותג הפרטי
הרשת סוגרת את הרבעון השני של 2021 עם זינוק של 69% ברווח הנקי ועלייה של 3% במכירות רשת המזון. נתח מכירות האונליין של הרשת עלה לכמעט 10%
רמי לוי סוגר את הרבעון השני של 2021 עם עלייה בהכנסות וזינוק של 69% ברווח הנקי. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל, בנוסף לדיבידנד של 90 מיליון שקל שחולק מתחילת השנה.
פתיחת שלושה סניפים חדשים של רשת שיווק השקמה בחיפה, אור עקיבא וקריית גת ועלייה זעירה של 0.1% בחנויות הזהות תרמו לעלייה של 4.27% במכירות, שהסתכמו ב-1.58 מיליון שקל.
כרשת מזון שהוגדרה חיונית נהנתה רמי לוי שיווק השקמה מעלייה בביקושים בתקופת הסגרים במשבר הקורונה, שהתמתנו עם פתיחת המסחר. מכירות חג הפסח נגרעו ברבעון השני בשל עיתוי החג שחל השנה ברבעון הראשון לעומת הרבעון השני אשתקד.
מכירות רשת המזון עלו ב-3% ל-1.44 מיליארד שקל, ונתח מכירות האונליין של רשת המזון עלה ל-9.91% לעומת 8.68% ברבעון השני אשתקד.
מכירות המותג הפרטי של רמי לוי נחלשו ועמדו על 18.6% מכלל מכירות הרשת, בעוד ברבעון המקביל החזיק המותג הפרטי 20.02% מכלל המכירות. את החולשה במותג הפרטי ניתן לייחס למשבר הקורונה ברבעון המקביל שנה שעברה, שאופיין באי ודאות כלכלית עמוקה והעדפה של חלק גדול מהצרכנים לרכוש מוצרים מוזלים.
מכירות מגזר אחרים, קופיקס, גוד פארם, פעילות הסלולר ומועדון כרטיסי האשראי, עלו ברבעון ל-150.9 מיליון שקל לעומת 128.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גוד פארם ופעילות הסלולר תרמו למכירות המחצית השנייה של השנה 29 מיליון שקל, והם הסתכמו ב-289.8 מיליון שקל.
מכירות הקבוצה עלו בשיעור גבוה ביחס להוצאות המכירה והשיווק, וכך שיעור ההוצאות מסך המכירות ירד במעט ל-17.25% ברבעון שני של השנה לעומת 17.45% ברבעון שני 2020.
הקבוצה מפעילה 55 סניפי סופרמרקט, כולל שלושה סניפים בזכיינות, של שיווק השקמה, ומרכז לוגיסטי בשטח של 30 אלף מ"ר במודיעין, שבו מאוחסנים כלל מוצרי החברה, ובהם מוצרי הבשר, פירות וירקות ומוצרים יבשים, וממנו מופצים מוצרים לכל סניפי הרשת. לאחרונה השיקה החברה מרכז רובוטי גדול בבאר שבע, שאמור לספק 2,000-1,000 הזמנות אונליין ביום, ובקרוב צפויה להשיק מרכז לוגיסטי חדש "רמי לוי לעסקים" למכירה סיטונאית לבתי עסק, מוסדות ומכולות, בצפון הארץ.
השיפור ברווח הגולמי לצד ההתייעלות הלוגיסטית סייעו לרמי לוי להגדיל את הרווח התפעולי ב-46% ל-91 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות זינק ל-5.73% לעומת 4.08% ברבעון המקביל אשתקד. פעולות ההתייעלות ושיפור הלוגיסטיקה הקפיצו את הרווח הנקי של הקבוצה ל-60.8 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.