סגור
אמיר לוי
אמיר לוי מנכ"ל קרן הגידור ספרה (צילום: יונתן זינדל)

בלעדי
אמיר לוי, מנכ"ל קרן ספרה, במגעים מתקדמים עם קרן קיסטון לתפקיד יו"ר אגד

לוי, שכיהן בעבר גם כראש אגף תקציבים באוצר, צפוי לעזוב את קרן הגידור ספרה לאחר שתנאי שכרו באגד יסוכמו. הוא ייכנס לתפקיד לאחר שקיסטון וקרנות ההשתלמות של המורים והגננות יעלו מ־78% החזקה ל־100% 

אמיר לוי, מנכ"ל קרן הגידור ספרה ובעבר ראש אגף תקציבים באוצר, מנהל מגעים מתקדמים עם קרן קיסטון למינויו ליו"ר אגד, שבה שולטת הקרן.
לכלכליסט נודע כי לאחר שיסוכמו תנאי שכרו של לוי באגד, הוא צפוי לעזוב את ניהול קרן הגידור, שאליה הצטרף בסוף 2021. לוי ייכנס לתפקידו באגד לאחר שקיסטון תעלה להחזקה של 100% באגד, יחד עם השותפה שלה — קרנות ההשתלמות של המורים והגננות.
כיום, קיסטון, יחד עם קרן המורים והגננות, מחזיקה ב־78% מאגד. קיסטון רכשה 60% מאגד בסוף 2022 לפי שווי של 5 מיליארד שקל — הצעה שהיתה גבוהה בכמיליארד שקל מיתר ההצעות במכרז — וחברי אגד קיבלו אופציה למכור את יתר המניות לפי אותו שווי בתום שנתיים מהשלמת העסקה.
בסוף יולי מומשה האופציה חלקית וקיסטון רכשה 18% נוספים תמורת 850 מיליון שקל, מה שיקנה לה זכות להגדיל את מספר הדירקטורים מטעמה באגד לשמונה, והיא נערכת לרכישת יתרת המניות עד סוף השנה.
לשם כך, היא קיבלה קו אשראי של מיליארד שקל מבנק הפועלים ובנק דיסקונט, והיא ניצלה 450 מיליון שקל מתוכו למימון רכישת האופציה. כדי לבצע את חלק א' בעסקת אגד, קיסטון נטלה מימון של 1.4 מיליארד שקל מלאומי וממזרחי טפחות. לאחר שתרכוש את מלוא המניות, כל חבר אגד יקבל לידיו עוד 1.38 מיליון שקל בממוצע.
לפי דו"חות קיסטון לרבעון השני, שווי אגד בספרים עומד על 5.6 מיליארד שקל. קיסטון נסחרת לפי שווי של 940 מיליון שקל, הגם ששווי נכסיה עומד על 3 מיליארד שקל וההון העצמי שלה על 2 מיליארד שקל. הדיסקאונט מוסבר, בין היתר, במודל דמי הניהול, שמבוסס על שווי הנכסים ולא על ביצועי הקרן, שזוכה לביקורת מצד המוסדיים, שפועלים על מנת לשנות אותו בימים אלו, כפי שנחשף בכלכליסט.
עבור לוי מדובר על תפקיד ראשון של יו"ר בחברה תפעולית גדולה. בספרה, אחת משתי קרנות הגידור הגדולות בארץ, הוא פעל בעיקר בתחום הפיתוח העסקי, בעוד את מערך ההשקעות הוביל השותף המייסד רון סנטור.
לוי כיהן בין השנים 2006—2013 כמנכ"ל זרוע האנרגיה של שיכון ובינוי, ולאחר מכן מונה לראש אגף תקציבים באוצר תחת השר משה כחלון. עם סיום הקדנציה נסע לשנת לימודים בהארוורד, ועם שובו מונה למנכ"ל מיזם הסיבים האופטיים IBC. בסוף 2021 עזב לוי את IBC והצטרף לספרה. לאחר עזיבתו, לוי יישאר שותף בפעילות הפרייבט אקוויטי, שמרוכזת בקרן ספרה פארק־אין — שגייסה 170 מיליון שקל ב־2021 מגופים מוסדיים, פמילי אופיס'ס ומשקיעים כשירים לצורך השקעה ורכישת חניונים.