גוגל איבדה כמעט 7% במסחר המאוחר לאחר דו"חות מאכזבים
גוגל איבדה כמעט 7% במסחר המאוחר לאחר דו"חות מאכזבים
ההכנסות עמדו ברבעון השלישי על 69.1 מיליארד דולר לעומת צפי ל-70.6 מיליארד דולר. הרווח הנקי הגיע ל-13.91 מיליארד דולר לאחר ירידה של 26.5%. חלק מהאחריות על התוצאות מוטלת על יוטיוב שהכנסותיה נחלשו ב-1.9% ל-7.1 מיליארד דולר
אלפבית, החברה האם של גוגל, מפספסת את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2022 עמדו על 69.09 מיליארד דולר. זאת לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 70.7 מיליארד דולר. המניה ירדה ב-6.7% במסחר המאוחר לאחר שננעלה בעלייה של 1.9%.
הנתון גם מייצג האטה משמעותית בקצב הצמיחה, שעמדה על 6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה (לעומת צמיחה של 41% בשנה שעברה). הרווח הנקי המשיך לרדת והגיע ל-13.91 מיליארד דולר לאחר ירידה של 26.5%. הרווח המדולל למניה עמד על 1.06 דולר (לעומת תחזיות לרווח של 1.25 דולר למניה).
חלק מהאחריות לדו"ח המאכזב מוטלת על יוטיוב. הכנסות פלטפורמת הווידיאו עמדו על 7.07 מיליארד דולר, ירידה שנתית של 1.9%. ההכנסות ממנוע החיפוש עלו ב-4.3% ל-39.54 מיליארד דולר, וכלל הכנסות שירותי גוגל - ב-2.5% ל-61.38 מיליארד דולר. חטיבת הענן סיפקה את נתוני הצמיחה הטובים ביותר וגדלה ב-37.6% ל-6.87 מיליארד דולר.
פעילות המוצרים האחרים של החברה שלא מרוכזים תחת מותג גוגל (ובראשם חטיבת הרכב האוטונומי וויימו) צמחו ב-14.8%, נתון שהיה נחשב יפה לולא היו הכנסות אלו נמוכות מלכתחילה: עם 209 מיליון דולר בלבד ברבעון הנוכחי אחראית פעילות זו ל-0.3% מהכנסות גוגל בלבד, נמוך יותר מהכנסות החברה מפעילות הגידור שלה.
מספר העובדים בגוגל עמד נכון לסוף הרבעון על 186.78 אלף איש, גידול שנתי של 24.5%.
"אנחנו מחדדים את המיקוד שלנו בשורה ברורה של מוצרים ועדיפויות עסקיות", אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בהודעה לעיתונות, "הכרזות המוצר שלנו בחודש שחלף לבדו מדגימות זאת היטב, כולל שיפורים משמעותיים הן לחיפוש והן לענן, הודות לבינה מלאכותית. אנחנו ממוקדים הן בהשקעה אחראית לטווח הארוך והן בתגובה לסביבה הכלכלית".