סגור

בלעדי
לאינרום יש בעל בית חדש: בני ברון רוכש 21% מהחברה תמורת 370 מיליון שקל

 העסקה משקפת פרמיה של 5% ושווי של 1.76 מיליארד שקל לחברה; אלטשולר שחם גמל ופנסיה היא המוכרת המרכזית, עם מכירת 9% מאחזקותיה; ברון מתכנן להפוך את אינרום מחברה ללא גרעין שליטה לחברה עם שליטה מוגדרת, בדומה למודל של האחים אמיר בשופרסל

בעל בית חדש בדרך לאינרום, שנסחרת ללא גרעין שליטה. לכלכליסט נודע כי בני ברון סיכם עם מספר מוסדיים על רכישת 21% ממניות החברה לפי מחיר של 12.1 שקל למניה ובתמורה כוללת של 370 מיליון שקל. המחיר מהווה פרמיה של 5% על מחיר הסגירה של מניית אינרום ומשקף לה שווי של 1.76 מיליארד שקל.
אלטשולר שחם גמל ופנסיה, שמחזיקה כ-18% מאינרום היא המוכרת המרכזית, ותמכור לברון 9% מאינרום.
מחזיקים בולטים נוספים הם קיבוץ ניר עוז (9.9%), מור גמל ופנסיה (8.4%) כלל ביטוח קופות גמל (8.2%), מגדל משתתפות ברווחים (6.7%), הפניקס קופות גמל (6.1%), הראל (6%) וקרן ההשקעות אלפא אל.טי (5%). המהלך נעשה ללא יידוע של הנהלת אינרום.
אינרום פועלת בתחום אספקת חומרי גלם וחומרים משלימים לענף הבנייה. היא מחזיקה בחברת איטונג, כרמית מיסטר פיקס, נירלט ו-SP מוצרי אינסטלציה. אינרום היא חברה ללא גרעין שליטה מאז דצמבר 2017, כאשר בעלת השליטה הקודמת הייתה קרן פימי.
בשבועות האחרונים, בפגישותיו עם המוסדיים, הסביר ברון כי הוא מאמין שקיים אפסייד משמעותי אפשרי באינרום, שניתן למימוש באמצעות המעבר של החברה ממצב של חברה ללא גרעין שליטה לכזו עם שליטה מוגדרת. ברון הציג להם את המודל המוצלח מבחינתו של השתלטות האחים אמיר על שופרסל.
אינרום מובלת על ידי מנכ"ל החברה נועם שצ'לקה והיו"ר ציון גינת. מהלך ההשתלטות של ברון נעשה בליווי של דיסקונט קפיטל חיתום שליוותה גם את האחים אמיר בעת שהשתלטו על שופרסל בסוף פברואר.
לאחר השלמת העסקה יהפוך ברון לראשונה לבעל שליטה בחברה ציבורית גדולה. ברון הוא בעל מניות מיעוט בחברת המטעים מהדרין שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, ומחזיק 25% ממנה.
בתחילת השנה ביקשה דלק להגדיל את אחזקתה במהדרין ויצאה בהצעת רכש לפי שווי של 540 מיליון שקל. המועמד המרכזי להיענות אז להצעת הרכש היה ברון, אולם זה לא נענה לה ואחזקתו נותרה דומה.