תמריא לבד להתאוששות: איזיג'ט דחתה הצעת השתלטות
תמריא לבד להתאוששות: איזיג'ט דחתה הצעת השתלטות
חברת התעופה מסרה כי הצעת הרכש העריכה את החברה בחסר, וכי היא "נמצאת כעת במקום טוב ליציאה מהמשבר". איזיג'ט, שנפגעה קשות בקורונה מביטולי טיסות, תגייס לשיקומה 1.2 מיליארד פאונד מבעלי מניותיה
חברת איזיג'ט (easyJet)דחתה הצעת השתלטות והודיעה על תוכניות לגיוס 1.2 מיליארד פאונד מבעלי המניות על מנת לסייע בהתאוששותה בעקבות משבר הקורונה. חברת התעופה מסרה כי ההצעה, שלא הוזמנה על ידה, מעריכה את החברה בחסר, וכי המציע האנונימי אינו מעוניין יותר ברכישה. לפי דיווח של בלומברג את ההצעה הגישה חברת התעופה היריבה, וויז אייר, שסירבה להגיב לידיעה.
מנכ"ל איזיג'ט יוהאן לונדגרן אמר כי גיוס הכספים יאפשר לחברה "להאיץ את תוכנית ההתאוששות שלה בה החלה בעקבות משבר הקורונה". החברה כבר גייסה כספי חירום במהלך המשבר, לאחר שהושפעה, כמו חברות תעופה רבות, ממגבלות נסיעות הקשורות למגפה. במקביל מתכוונת איזיג'ט לגייס 400 מיליון דולר בחוב.
החברה הודיעה אתמול (ה') כי היא "נמצאת במקום טוב בכל הקשור ליציאה מהמשבר שנגרם בעקבות המגפה", עם זאת תזרים מזומנים נוסף יספק חיץ במקרה שהגבלות נוספות הקשורות לנגיף יעכבו את התאוששותה. בעקבות משבר הקורונה איבדה איזיג'ט יותר מ-2 מיליארד פאונד בעקבות ביטולן של טיסות רבות, מה שהביא אותה לעבור להפסד, לראשונה ב-25 שנות פעילותיה.
לונדגרן התבטא בעד הפחתת עלויות בדיקות הקורונה הנדרשות לנסיעות כדי לגרום ללקוחות לחזור ולהזמין שוב טיסות, ולתעשיית התעופה לעמוד על הרגליים. עוד אמר לונדגרן כי הכספים שגויסו באמצעות מכירת המניות יחזקו את המאזן של חברת התעופה וכי גיוס הכספים יעזור לחברה לצמוח בזמן שתעשיית התעופה באירופה יוצאת מהמגפה. לפי לונדגרן, החברה רואה עלייה בביקוש מצד לקוחות מרגע בו הוסרו חלק מהמגבלות.
במבט קדימה מתכננת החברה להגיע לכ-57% מיכולת הטיסה שלה ב-2019 בין החודשים יולי לספטמבר, "תוך התמקדות מתמשכת בטיסות רווחיות", ותנסה להגדיל את רווחיה באמצעות השקת מוצרים חדשים כמו "איזיג'ט הולידייס" וכן תעריף "תיירים פלוס".
חברת התעופה נמצאת בעיצומה של תוכנית ענק לקיצוץ הוצאות, שלדבריה אמורה לספק חיסכון של כ-500 מיליון פאונד בשנת הכספים עד 30 בספטמבר. למרות זאת, החליטה החברה לדחות את הצעת ההשתלטות מקונה פוטנציאלי אנונימי. הדירקטוריון אמר כי ההצעה לרכישת כל המניות "מעריכה בחסר" את שווייה של החברה, והיא "מלאה בהתניות". מניית איזיג'ט צנחה במסחר המוקדם בבורסת לונדון עם פרסום הידיעה בכמעט 8% לרמה של 728 נקודות.
עם זאת, לורה הוי, אנליסטית מניות, אמרה כי "ישנם כמה יתרונות פוטנציאליים שצריך לקחת בחשבון. חברות תעופה גדולות עשויות לפסול חלק מהנתיבים שלהן לזמן בלתי מוגבל, ולהשאיר מקום לאיזיג'ט להמשיך ולממש את נוכחותה בשדות תעופה גדולים. הקבוצה לא יכלה לעשות זאת ללא הזרקת מזומנים ישירה והבטחה לבעלי המניות שלפחות חלק מהכספים מיועדים למטרה זו". לדבריה, אף שהמהלך מסוכן, הוא עשוי להשתלם אם איזיג'ט תוכל להרחיב את נוכחותה בנתיבי נסיעה רווחיים יותר.
מנכ"ל החברה לונדגרן אמר בשיחה עם עיתונאים כי החברה נמצאת במצב טוב לרכוש משבצות נחיתה נוספות בזמן שחברות תעופה יריבות נאלצות לקצץ את פעילותן לטווח הקצר. "אני מאמין שזו באמת הזדמנות של פעם בחיים", אמר.