סגור
מלון סלינה נווה צדק תל אביב צחי חג'ג' ו עידו חג'ג'
מלון סלינה בתל אביב לצד בעלי השליטה בחג'ג' נדל"ן, צחי ועידו חג'ג' (צילום: טל צ'יקורל, Selina)

חג'ג' איבדה 14 מיליון שקל מהשת"פ עם סלינה, צל מוטל על השקעות בעוד 100 מיליון שקל

חברת הנדל"ן שהשקיעה 105 מיליון שקל בנכסי האירוח של סלינה כבר מחקה 10 מיליון שקל מכך, לצד מחיקת מחצית מהלוואה שהעניקה לבעלי השליטה בה; המשך הפעילות בנכסים שנרכשו ושבוצעו בהם עבודות מצוי בסימן שאלה 

הבעיות של סלינה כבר עלו לחג'ג' נדל"ן 14 מיליון שקל. רשת מתחמי האירוח מפגרת בתשלומים נוספים בסך של 3.4 מיליון שקל. כשעתידן של השקעות בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל שביצעה חג'ג' בשיתוף הפעולה עם סלינה עדיין אינו ברור. הסכום כולל השקעה של 60 מיליון שקל בנכסים שחג'ג' רכשה, 35 מיליון שקל בהתאמות שביצעה עבור סלינה בנכסים אחרים ויתרת הלוואה של כ-4 מיליון שקל (1.07 מיליון דולר) שנתנה לבעלי השליטה בה.
באוקטובר 2021 התקשרה קבוצת חג'ג', חברת הנדל"ן שבשליטת האחים צחי (29.6%) ועידו חג'ג' (23.2%), עם רשת סלינה, שהייתה באותה התקופה אחד המותגים הלוהטים בשוק, ושהונפקה שנה מאוחר יותר בוול סטריט לפי שווי של יותר מ-1.2 מיליארד דולר.
בהסכם בין השתיים נקבע שחג'ג' תרכוש או תתאים עבור סלינה עד 30 מבנים שישמשו אותה כבתי מלון בהשקעה של כ-580 מיליון שקל ובתמורה לתשלום דמי שכירות מצידה של סלינה והשתתפות ב-20% מרווחיה מהפעלת אותם בתי מלון.
עד לסוף 2023 רכשה חג'ג' שלושה נכסים שיועדו להשכרה לפעילות המלונאית של סלינה: קרקע באזור הירדן ההררי, שנרכשה במטרה להקים בה מלון, נכס שנדרש לשיפוץ בעכו ומלון במטולה. שלושת הנכסים נרכשו בהשקעה כוללת של 65 מיליון שקל, וחג'ג' התחייבה להשקיע בפיתוחם 29 מיליון שקל נוספים. בנוסף, היא ביצעה עבודות התאמה בשמונה נכסים נוספים של סלינה, שאינם בבעלותה של חג'ג', בהשקעה של 40 מיליון שקל, תוך שהתחייבה להשקיע בהם 3 מיליון שקל נוספים.
במקביל היא העניקה לבעלי השליטה בסלינה, שאותה ייסדו ב-2014 הישראלים רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי, הלוואה בשווי של 2 מיליון דולר.
אולם, בפעילותה של סלינה התגלו חולשות ולאחר שב-2021 הפסידה 185 מיליון דולר, ב-2022, כבר כחברה ציבורית, ההפסד תפח ל-198 מיליון דולר. החברה עדיין לא הגישה את הדוחות הכספיים המלאים ל-2023 ולא פרסמה את תוצאות הרבעון הראשון של 2024. בהתפתחות האחרונה אתמול, ולאחר שאיבדה 99.5% משווי השוק שלה, הודיע דירקטוריון סלינה כי לחברה אין סיכוי להימנע מהגעה לחדלות פירעון.
כחלק מקשייה, צברה סלינה חובות כלפי חג'ג', כשבמהלך 2023 השתיים הגיעו להסדרים לפיהם האחרונה הסכימה לפרוס עבור סלינה חלק מהתשלומים. בעקבות בעיותיה של סלינה נאלצה חג'ג' להפחית את שווי הנכסים שרכשה ומשווי ההשקעות שביצעה: 5 מיליון משווי שלושת המלונות שרכשה ו-5 מיליון שקל משווי השקעותיה בעבודות ההתאמה שביצעה.
חג'ג' נאלצה לבצע הפחתת שווי נוספת, של מחצית מההלוואה שאותה העניקה לבעלי השליטה בסלינה בסכום מקורי של 2 מיליון דולר. זאת, לאור חוסר הוודאות הנוגעת לפירעונה. כשהצדדים דנים באפשרות להמיר את ההלוואה בהשקעה באחד מנכסיה של סלינה בחו"ל.
למרות ההסדרים שאליהם הגיעו, סלינה נותרה חייבת לחג'ג', נכון להיום, 2.7 מיליון שקל בגין ההתקשרויות ביניהן הנוגעות למלונות שחג'ג' רכשה. מהם 1.9 מיליון שקל בדמי שכירות שחדלה לשלם על המלון במטולה שנסגר בתחילת המלחמה. לצידם, היא חייבת לה סכום של 656 אלף שקל נוספים עבור מסלול ההתאמות (שייתכן כי חלקו ישולם עד לסוף החודש).
לאור קשייה של סלינה, בחג'ג' עצרו את התחייבויות ההשקעה הנוספות בנכסיה (29 מיליון שקל בנכסים שנרכשו ו-3 מיליון בעבודות ההתאמה), ובוחנים אפשרות להשכיר את הנכסים שנרכשו לגורם אחר שיפעל בהם במקומה. אך הזהירו מהרעה בתנאי השכירות ביחס להסכם עם סלינה. נציין כי ככל שהלחימה בצפון תימשך קיים סימן שאלה בדבר יכולתה להשכיר מחדש את הנכסים הממוקמים בצפון ושהעיקרי בהם במטולה בכלל סגור ומצוי באזור לחימה.
בכל הנוגע לשמונת הנכסים שבהם ביצעה חג'ג' עבודות התאמה, בחברה בוחנים אפשרות להפעילם בעצמה, בשיתוף פעולה עם גורם אחר המתמחה בפעילות מלונאית.