ראיוןענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל: "צעד של חל"ת הרגיש לנו קיצוני"
ראיון
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל: "צעד של חל"ת הרגיש לנו קיצוני"
בוגנר נמנעה מהוצאת עובדיה לחל"ת, בניגוד ליתר חברות האופנה הציבוריות; "פתרנו את זה בשיתוף עם העובדים", היא מספרת לכלכליסט, "בדיעבד זו היתה החלטה נכונה, כי היום רוב החנויות פתוחות עד שמונה בערב ואני צריכה את העובדים"
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל שפרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, נמנעה מהוצאת עובדיה לחל"ת, בניגוד ליתר חברות האופנה הציבוריות.
"צעד של חל"ת הרגיש לנו קצת קיצוני לתחילת מלחמה ופתרנו את זה בשיתוף עם העובדים", היא מספרת לכלכליסט. "הרגשתי שזה מהר מדי לקבל החלטה כזו באוקטובר, ושכחברה אני יכולה לנהל חודש אחד באי ודאות. בדיעבד זו היתה החלטה נכונה, כי היום רוב החנויות פתוחות עד שמונה בערב ואני צריכה את העובדים".
על ההתנהלות המיידית לאחר פרוץ המלחמה, מספרת בוגנר: "מה-7 באוקטובר בשעות אחה"צ החברה כבר נכנסה לפעילות. קיבלנו המון טלפונים והתחלנו לארגן תרומות. היה לנו חשוב כמה שיותר מהר להתאפס על עצמנו ולנסות לפתוח את הסניפים. יומיים מפרוץ המלחמה כבר הפעלנו מעל 20 סניפים, בסוף אותו שבוע פעלו מעל 100 סניפים פתחו ושבוע לאחר מכן היינו עם כל הסניפים פתוחים, למעט סניפים שלא יכולנו לפתוח כי לא עמדו בדרישות פיקוד העורף. לאחרונה אנחנו עובדים כמעט משמרות רגילות ועדיין חלק מהעובדים צריכים להיות עם הילדים בבית, והם מנצלים ימי חופשה".
לדבריה, במלחמה העמיקה ההבנה בצורך של מוצרי החברה כמוצרי צריכה בסיסיים. "רק אחרי שהתחלנו לתרום למפונים תחתונים וגרביים וקיבלתי הודעות כמו 'מעולם לא חשבתי שתחתונים יהיו לי כמו מים במדבר', אז הבנתי עד כמה אנשים צריכים את המוצרים הבסיסיים שלנו. תמהיל המוצרים שמכרנו באוקטובר הוא תמהיל של הצטיידות במוצרי ליבה מאוד בסיסיים ולא כמו בשגרה".
הלחץ מצד הקניונים להגדיל את שעות הפתיחה מוצדק?
"הקניונים לא מפעילים כוחניות, ההחלטה נעשית בשיתוף פעולה. אם יש מקומות ספציפיים שאין הצדקה לפתוח עד מאוחר אז לא מכריחים אותנו, אבל יותר הרבה אנשים יוצאים היום לעבודה ושעות הקניות והסידורים שלהם מתאחרות, ולכן מבחינתנו זה מבורך להתחיל לייצר שגרת העבודה ולהאריך את שעות פתיחת החנויות".
לפי הדו"חות שפרסמה היום, דלתא ישראל נפגעה בהיבט של הכנסות עתידיות. התמשכות המלחמה וביטול טיסות לישראל פוגעים בקצב יבוא מוצרים לארץ. החברה חתומה על חמישה הסכמים לפתיחת חנויות של מותג ההלבשה התחתונה האמריקאי ויקטוריה סיקרט'ס ושתיים מהן היו אמורות להפתח החודש. לאור המלחמה, החברה נאלצה לדחות את הפתיחה שלהן בשלושה חודשים לפחות. בנוסף, דלתא דחתה בשלושה חודשים גם את השקת פעילות המותג Bath & Body Works בישראל שאמור לפתוח בשלב ראשון להשקה שש חנויות ואתר אינטרנט.
"אנחנו רוצים להשיק כמו שצריך את המותגים הבינלאומיים להביא אותם בצורה מכובדת לארץ, באופן שיתן ללקוח את כל המעטפת שלה הוא ראוי", אומרת בוגנר. "זה היה אחד השיקולים בנוסף לאתגרים תפעוליים. רוב הסחורה עבור ויקטוריה סיקרט'ס מגיעה במטוסים. זו הסחורה היחידה שאנחנו מטיסים, ויש עכשיו הרבה פחות טיסות לישראל. אנחנו עושים מאמצים להטיס סחורה כדי להפעיל את האתר באופן רגיל ורציף ולכן דחייה של עד שלושה חודשים היא מתבקשת. מבחינת תוצאות לא תהיה לדחייה השפעה גדולה. מתחילת הלחימה אנחנו מקבלים הרבה חיזוקים ואמפטיה משתי החברות הבינלאומיות, הם מבינים את המצב שלנו וקשובים לנו".