סגור

הספורט, האופנה ומוצרי הבית צמחו, רווחי פוקס עלו ב-61.5%

קבוצת הקמעונאות רשמה ברבעון השלישי צמיחה של 44% בהכנסות ל-1.1 מיליארד שקל, הרווח הנקי זינק ל-87 מיליון שקל; הוצאות המכירה והשיווק עלו ב-39% ל-505 מיליון שקל

קבוצת פוקס סיימה את הרבעון השלישי של 2021 עם עלייה בהכנסות וברווחים.
פתיחת חנויות חדשות, עיתוי חגי תשרי ואיחוד תוצאות ללין החל מהרבעון הרביעי של 2020, סייעו לעליה בהכנסות הקבוצה, שצמחו ב-44% ל-1.1 מיליארד שקל.
פוקס הציגה צמיחה גם במכירות החנויות הזהות, ומכירותיה הושפעו לטובה גם על רקע האטה במכירות ברבעון המקביל של 2020, שבה החנויות היו סגורות מספטמבר עד דצמבר.
תחום האופנה ואופנת הבית, שכולל את המותגים פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל, מנגו ודה צ'ילדרנס פלייס, התחזק ומכירותיו עלו ב-24% ל-491 מיליון שקל, והרווח התפעולי במגזר עלה ב-78.8% ל-46.5 מיליון שקל.
מכירות ללין עלו ב-22% ברבעון ל-71 מיליון שקל, בשל פתיחת שמונה חנויות חדשות לעומת רבעון מקביל, עיתוי חגי תשרי וההאטה במכירות ברבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי שנבע מפעילות עלה ב-22.6% ל-17.3 מיליון שקל, וזאת למרות שברבעון המקביל צמצמה החברה את מרבית הוצאות ההפעלה בשל הסגר.
ברבעון הנוכחי התרחבה פעילות הספורט של הקבוצה עם 36 חנויות חדשות ביחס לרבעון מקביל, והיא מפעילה כיום 132 חנויות פוט לוקר, נייקי ודרים ספורט, בישראל, קנדה ואירופה.
פתיחת החנויות החדשות, שמרביתן באירופה, תרמה לעלייה של 65% בהכנסות מפעילות הספורט והן הסתכמו ב-350 מיליון שקל. הרווח התפעולי במגזר עלה ב-15% אך שיעורו מהמכירות קטן ב-1.2% ל-13.8%.
שיעור הרווח הגולמי של הקבוצה צמח ב-1.3% ועמד על 57.9%. הרווח התפעולי זינק ב-76.6% והסתכם ב-134 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ב-2.2% ל-11.8%.
הוצאות המכירה והשיווק של פוקס צמחו גם הן ב-39% בשל איחוד חברת מוצרי האווירה ללין, פתיחת שטחי מסחר חדשים, והקטנת הוצאות ההפעלה ברבעון בו החנויות היו סגורות, והסתכמו ב-505 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
חנות פוקס ב גן העיר תל אביב
חנות פוקס ב גן העיר תל אביב
חנות פוקס בגן העיר, תל אביב
(צילום: יובל חן)
הקבוצה הכירה בקיטון בהוצאות ארנונה בסכום של כ-9 מיליון שקל, לאחר שביוני האחרון הממשלה אישרה סיוע בארנונה גם לעסקים גדולים שמחזור הפעילות שלהם מעל 400 מיליון שקל בשנה. בנוסף, ריטיילורס וללין הכירו באירופה ובקנדה בקיטון בהוצאות מכירה ושיווק בסך 12 מיליון שקל בגין סיוע שהעניקו המדינות בשכר העובדים, אובדן הכנסות והוצאות חד פעמיות.
בשורה התחתונה סיימה פוקס את הרבעון עם עלייה של 61.5% ברווח הנקי שעמד על 87 מיליון שקל.
פוקס נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של כ-7 מיליארד דולר. בהמשך להתרחבות של הקבוצה עם תחום הספורט בעולם, היא תרחיב את שטחי המסחר בישראל עם שני מותגים בינלאומיים חדשים ברבעונים הבאים. במחצית הראשונה של 2022 צפויה הקבוצה לפתוח חנויות של מותג הסטוק ג'מבו יוון, ובמהלך הרבעון הראשון של שנה הבאה תושק רשת פליינג טייגר הדנית בישראל.