סגור
כוחות צה"ל בגבול עם לבנון 30.9.24 חיזבאללה
כוחות צה"ל בגבול לבנון (צילום: Erik Marmor/Getty Images)

אחרי הכניסה הקרקעית ללבנון: הדולר מטפס ל-3.72 שקלים

המטבע האמריקאי מטפס ב-0.3% לעומת שערו היציג שנקבע אתמול בצהריים, אחרי שמוקדם יותר היום הגיע למעל 3.73 שקלים; צה"ל החל אתמול בפעולה קרקעית ממוקדת בדרום לבנון, נגד יעדי טרור של חיזבאללה

הדולר ממתן מעט את העליות של תחילת היום אך ממשיך לטפס בשוק המטח המקומי, ברקע התעצמות המלחמה עם כניסת כוחות קרקעיים של צה"ל ללבנון.
הדולר מתחזק ב-0.3% לעומת שערו היציג אתמול ונסחר תמורת 3.719 שקלים, היורו נחלש ב-0.6% לרמה של 4.13 שקלים.
מוקדם יותר הבוקר טיפס הדולר ליותר מ-3.73 שקלים, והיורו עלה ל-4.16 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים נחלש היורו ב-0.3% מול הדולר ויורד לרמה של 1.11 דולר ליורו.
אזעקות רבות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בשעות הבוקר המאוחרות בשורת יישובים בגוש דן ובשרון. זוהו שיגורים מלבנון לשטח ישראל, ובמד"א דיווחו על פצוע אחד במצב בינוני.
דובר צה"ל הודיע הלילה כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני, הצבא החל לפני כמה שעות בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראליים בגבול הצפון.
"צה״ל פועל על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים. הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באזור במאמץ מתואם עם לוחמי כוחות היבשה. שלבי המערכה אושרו ומתבצעים בהתאם להחלטת הדרג המדיני. מבצע 'חיצי הצפון' נמשך על פי הערכת המצב במקביל ללחימה בעזה ובזירות נוספות".
עוד נמסר כי "צה״ל ממשיך להילחם ולפעול להשגת מטרות המלחמה, ועושה כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון. אנו מבקשים לא להעביר שמועות ודיווחים לא רשמיים על אודות פעילות כוחות צה״ל, ולהיצמד להודעות הרשמיות בלבד".