סגור
פנאי ריאן גוסלינג מרגו רובי ו סימו ליו בסרט ברבי

"ברבנהיימר" העניק ל-AMC את השבוע הטוב בכל 103 שנות קיומה

רשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם הכניסה בשבוע שעבר (27-21 ביולי) סכום של 140 מיליון דולר מהסרטים "ברבי" (93 מיליון דולר) ו"אופנהיימר" (47 מיליון דולר), כך פורסם ב-CNN; מניית AMC זינקה אמש בוול סטריט ב-7%, ומתחילת השנה קופצת ב-22%; שווי החברה 4.62 מיליארד דולר

רשת בתי הקולנוע האמריקאית AMC, הגדולה בעולם, נהנתה מהשבוע הטוב ביותר שלה בכל שנות קיומה (נוסדה ב-1920) בזכות שני סרטים שכיכבו גם בסופ"ש השני שלהם מאז הבכורה, ויצרו היסטריה הוליוודית שלא זכורה כבר שנים.
בשבוע שעבר (27-21 ביולי) הכניסו יחד הסרטים "ברבי" ו"אופנהיימר" סכום של 140 מיליון דולר ל-AMC. מתוך מאות בתי קולנוע של הרשת, שפועלת גם מחוץ לארה"ב, נרשמו גם שיאי הכנסות ב-65 סניפים מקומיים שמפוזרים ב-19 מדינות ברחבי ארה"ב.
ההכנסות הכוללות של AMC מ"ברבי" בשבוע שעבר עמדו על 93 מיליון דולר, וההכנסות מ"אופנהיימר" על 47 מיליון דולר. נתון מדהים נוסף - ברשת אמרו כי בשבוע שעבר רכשו 60 אלף איש כרטיסים לשני הסרטים באותו יום (חמש שעות צפייה ביום).
מניית AMC זינקה אמש ב-7.1% למחיר של כמעט 5 דולרים. מתחילת השנה קופצת המניה ב-22%. שווי החברה עומד על 4.62 מיליארד דולר, נכון לנעילה אמש.
בסופ"ש הבכורה (23-21 ליולי) "ברבי" הכניסה בארה"ב (בכל רשתות בתי הקולנוע) 162 מיליון דולר, הבכורה המוצלחת ביותר מתחילת 2023, והמוצלחת ביותר אי פעם עבור בימאית (Greta Gerwig).
"אופנהיימר" הכניס בסופ"ש הבכורה 82.5 מיליון דולר בארה"ב. בתוך 10 ימים שני הסרטים הכניסו יחד יותר ממיליארד דולר ברחבי העולם.
רשת AMC הייתה בין הנהנות העיקריות מתופעת מניות ה"מם" שנסקו ב-2021. זאת בעקבות שורט סקוויז שכוון נגד קרנות הגידור השורטיסיות שהימרו נגדה ונגד מניות של חברות כושלות אחרות בעידן הקורונה כמו גיימסטופ. בשיאה ב-2021 זינקה AMC ביותר מ-1,000%.