סגור
ועידת תחזיות - אייל בן סימון מנכ״ל קבוצת הפניקס
אייל בן סימון מנכ״ל קבוצת הפניקס (צילום: יריב כץ)

לאחר הזינוק ברווח: הפניקס מחלקת 386 מיליון שקל לבעלי המניות, בדיבידנד ורכישה עצמית

הפניקס רשמה ברבעון השני רווח נקי של 383 מיליון שקל , עלייה של 35% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה - התשואה להון עמדה על 15.1%; לצד חלוקת דיבידנד רבעוני של 270 מיליון שקל, החברה הפנתה 116 מיליון שקל לתוכנית הרכישה העצמית הקיימת - ובסה"כ 58% מהרווח בסיכום המחצית  

הפניקס סיימה את הרבעון השני של השנה עם שיפור של 35% ברווח הנקי, שעמד על 383 מיליון שקל. הרווח של חברת הביטוח, בניהולו של אייל בן סימון, מגלם תשואה על ההון בשיעור 15.1% - הגבוהה מבין שלוש חברות הביטוח הגדולות שפירסמו עד כה את דוחותיהן.
הפניקס תחלק דיבידנד בסך 270 מיליון שקל בגין רווחי מחצית השנה הראשונה, זאת בנוסף להמשך תכנית רכישה עצמית של מניות, בהיקף של 116 מיליון שקל מתוך 200 מיליון שקל שצפויים להירכש עד סוף השנה.
ברבעון הקודם, דירקטוריון הפניקס עדכן את מדיניות הדיבידנד כך ששיעור הדיבידנד המינימלי מהרווח השנתי עלה מ-30% ל-40%. הדיבידנד והרכישה העצמית מהווים 58% מרווחי החברה במחצית הראשונה של השנה.
כיום הפניקס נסחרת באחוזת בית לפי שווי שוק של 9.36 מיליארד שקל - שווי השוק הגבוה בישראל לגוף מוסדי, שמשקף לה מכפיל של 0.87 על ההון העצמי שעמד בסוף התקופה על 10.8 מיליארד שקל.
הרווח מפעילות ביטוח הוא המנוע המרכזי לשיפור ברווחיות, והוא עמד ברבעון על 237 מיליון שקל, בהשוואה ל-103 מיליון שקל ברבעון המקביל. בקיזוז השפעות הריבית והתשואות בשוק ההון, הרווח צמח ב-65% ל-402 מיליון שקל.
השיפור ברווח הביטוחי היה משמעותי בביטוחי הבריאות, שם הרווח הסתכם ב-321 מיליון שקל, לעומת הפסד של 77 מיליון שקל. ביטוחי הסיעוד נהנו מרווח של 202 מיליון שקל, לעומת הפסד של 136 מיליון שקל אשתקד, בזכות עליית הריבית, שמקטינה את הרזרבות שהחברה נדרשת לשמור לתשלומים עתידיים.
בדומה למגמה בשאר הענף, גם הפניקס המשיכה לשפר את הרווחיות בביטוחי הרכב על-ידי העלאת הפרמיות. ברכיב רכוש (מקיף וצד ג'), הרווח החיתומי עבר מהפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל לרווח של 58 מיליון שקל ברבעון. שיפור משמעותי נרשם בביטוחי חבויות, שם הרווח החיתומי גדל ביותר מפי 3 ועמד על 103 מיליון שקל. השיפור בענף החבויות נבע כתוצאה מהתפתחות חיובית בתביעות בגין שנים קודמות.
הפניקס ממשיכה להיות חברת הביטוח עם תיק הנכסים הגדול ביותר. בחברה סימנו את ניהול הנכסים באשראי כמנוע צמיחה משמעותי, וכבר ברבעון הקודם הם עמדו ביעד שהציבה החברה ל-2025, לתיק נכסים בשווי של 450-550 מיליון שקל. תיק הנכסים של החברה צמח ב-10.8% מתחילת השנה, והוא עומד על 480 מיליון שקל. סך רווחי החברה מניהול נכסים ואשראי עמדו על 146 מיליון שקל - עלייה של 13.2% מהרבעון המקביל.
בחודש שעבר, הפניקס הפכה לחברה ללא גרעין שליטה, לאחר שהקרנות הזרות סנטרברידג' וגלאטין פוינט מכרו את רוב החזקתן בחברה, והפסיקו להיות בעלי השליטה.
בכך הופכת הפניקס לחברת הביטוח השנייה, לצד כלל, ללא גרעין שליטה. בשנה שעברה, לאור קשיים רגולטוריים, במזכר הבנות חתמו הקרנות למכירת רוב מניות השליטה לאחת מקרנות העושר של אבו-דאבי בוטל.