סגור
אייל רביד ויקטורי
אייל רביד בעל השליטה בויקטורי (צילום: אבי רוקח, תומי הרפז)

ויקטורי – המלחמה הובילה לזינוק של 20% במכירות אוקטובר

רשת המזון צופה עלייה של 5%-10% במכירות הרבעון הרביעי הנוכחי; המכירות ברבעון השלישי עלו ב-4%, הרווח הנקי זינק ב-19.5% ל-16.1 מיליון שקל; ברקע, שיפור הרווח הגולמי והתפעולי, לצד הכנסות מימון של מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל

המלחמה שפרצה בשבוע השני של חודש אוקטובר, הובילה לזינוק חד של 20% במכירות רשת ויקטורי, שמעריכה כי זינוק זה, שהתמתן ככל שחלף הזמן, יוביל לעלייה של 5-10% במכירות הרבעון הרביעי.
החברה ציינה עוד כי הזינוק במכירות בשבועיים הראשונים של אוקטובר, נרשם למרות ירידה חדה בפדיונות סניפי הרשת הקרובים לגבול עזה ובהם סניפי שדרות, אשקלון ונתיבות. החברה אינה צופה מחסור משמעותי בסחורות גם אם המלחמה תמשך חודשים ארוכים, אך ציינה כי אינה יודעת עדיין להעריך את השפעת עליית שערי המטבע שנרשמה עם פרוץ המלחמה, על שינוי או עלייה במחירי המוצרים הנרכשים מהספקים.
הזינוק במכירות אוקטובר, שצפוי להשפיע על תוצאות הרבעון הרביעי, מתווסף לעלייה של 4% במכירות הרבעון השלישי שהסתכמו ב-622.7 מיליון שקל. את הרבעון חתמה החברה עם זינוק של 19.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-16.1 מיליון שקל. הזינוק ברווח הושג משיפור הרווח הגולמי והתפעולי, שנרשם לצד הכנסות מימון בגובה מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון בגובה 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה של 4% במכירות הרבעון השלישי של הרשת המונה 67 סניפים ומעסיקה כ-3,300 עובדים, הושגה גם בעקבות פתיחת חנויות חדשות, גם בעקבות העלאות מחירים שביצעו הספקים מתחילת השנה וגם בזכות צמיחה אורגנית של 2.1% במכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון השלישי אשתקד. הרווח הגולמי של ויקטורי עלה ברבעון בשיעור גבוה מזה של המכירות (6.7%), מה שהוביל לשיפור הרווחיות הגולמית ל-26.1% מהמכירות, לעומת 25.4% ברבעון המקביל אשתקד.
החברה התמודדה ברבעון השלישי עם עלייה של 8.7% בהוצאות מכירה ושיווק. זאת בעקבות עלייה בהוצאות פחת IFRS בשל הצמדת שכר דירה למדד המחירים לצרכן וכתוצאה מפתיחת סניפים חדשים, ועלייה בהוצאות שכר דירה וארנונה בשל העלייה במדד המחירים לצרכן ועלייה חדה של למעלה מ- 30% בהוצאות החשמל בשל ביטול תעריפים מוזלים במהלך השנה.
למרות זאת, ובזכות הכנסות אחרות בגובה 2.4 מיליון שקל שקיבלה כפיצוי על ויתור להסכם שכירות בסניף באר יעקב, רשמה החברה עלייה של 5% ברווח התפעולי שהסתכם ב- 23.9 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ל-3.9% לעומת 3.8% ברבעון המקביל אשתקד.
את תשעת החודשים הראשונים השנה, חתמה ויקטורי עם עלייה של 5.4% במכירות שהסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל ועם עלייה של 2.2% ברווח הנקי שהסתכם ב-29.1 מיליון שקל. החברה שפתחה מאז 2022 עשר חנויות, נערכת לפתוח השנה חנות נוספת בשטח של 3,200 מ"ר בראשון לציון ובשנה הבאה 4 חנויות בדימונה, תל מונד, חריש ועמק חפר, בשטח כולל של כ-8,000 מ"ר.
ההסכם שחתמה החברה באפריל אשתקד עם חברת המשלוחים Wolt, צפוי לתרום השנה הכנסות של 50-60 מיליון שקל. החברה מעריכה כי אם יורחב השירות באמצעותו היא מציעה מגוון של למעלה מ-2,000 מוצרים, במחירים זהים לחנויות הרשת, לכלל הסניפים, יגיעו ההכנסות בשנה הבאה ל-100 מיליון שקל. זאת מבלי שיהיו לה הוצאות מיוחדות לטובת שיתוף הפעולה ושיעור הרווחיות מהפעילות צפוי להיות בהתאם לשיעור הרווחיות הכללי של החברה.