סגור
טיב טעם סניף בת ים
סניף טיב טעם בבת ים (צילום: אוראל כהן)

מכירות רשת המזון טיב טעם צמחו ב-13.4% ברבעון

החברה סיכמה את הרבעון עם עלייה של 9.3% בהכנסות ל-431.1 מיליון שקל, כשהיחלשות הזרוע התעשייתית מיתנה את נתון הצמיחה בסופרמרקטים; הרווח הנקי טיפס ב-1.5% בלבד ל-10.4 מיליון שקל, וטיב טעם תחלק דיבידנד של 3.1 מיליון שקל

טיב טעם סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם צמיחה של 9.3% במכירות ל-431.1 מיליון שקל, אך השיפור נעצר בשורת המכירות.
פתיחת חנויות חדשות, צמיחת המכירות בחנויות הזהות והעלאות מחירים שביצעו הספקים בשוק המזון, הובילו את רשת המזון טיב טעם לרשום ברבעון צמיחה חדה של 13.4% במכירות שהסתכמו ב-367.2 מיליון שקל. הזרוע התעשייתית של טיב טעם סבלה מירידה במכירות ומיתנה את השיפור הכולל בשורת ההכנסות של החברה.
החברה שבשליטתו (46.83%) ובניהולו של חגי שלום הציגה שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, וקיפאון ברווח הנקי שצמח ב-1.5% ל-10.4 מיליון שקל. במקביל לפרסום הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 3.1 מיליון שקל.
כיוון שהרווח הגולמי של החברה צמח בשיעור נמוך מזה של צמיחת המכירות (7.8%) והסתכם ב-139.6 מיליון שקל, נשחקה הרווחיות הגולמית ל-32.4% מהמכירות, לעומת 32.8% ברבעון המקביל אשתקד. השחיקה נרשמה בשתי זרועות הפעילות, כך שבמגזר התעשייה ירדה הרווחיות הגולמית מ-21.9% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד, ל-21.6% ברבעון הראשון השנה.
במגזר הקמעונאות ירדה הרווחיות הגולמית ל-32.4% מהמכירות, לעומת 33.4% אשתקד. מדובר בשיעור רווחיות גבוה משמעותית מזה המאפיין את רשתות המזון הציבוריות, שנע בין 24.5% ברשת רמי לוי ועד 28.7% בקרפור.
החברה, שהתמודדה עם עלייה בעלויות שכר ושכירות, שמרה על שיעור הוצאות דומה לזה של הרבעון המקביל אשתקד, אך רשמה ירידה של 1.5% ברווח התפעולי שהסתכם ב-20.6 מיליון שקל. בעקבות כך, נשחקה הרווחיות התפעולית ל-4.8% מהמכירות, לעומת 5.3% ברבעון המקביל אשתקד.
הבוקר פרסמה הממונה על התחרות להערות הציבור צו מוסכם לפיו יוטלו עיצומים כספיים בסך 1.4 מיליון שקל על חברות הבשר הלא כשר מזרע וזילבר, שבבעלות טיב טעם, בשל הפרות של חוק התחרות במהלך משא ומתן לקראת עסקת מיזוג ביניהן שהחלה בדצמבר 2021.
על פי בדיקת הממונה על התחרות, טרם אישור המיזוג בין הצדדים הועברו מזילבר למזרע מסמכים המכילים מידע מסחרי רגיש תחרותית, באופן שחורג מכללי ההתנהגות הנוגעים לחשיפת מידע טרם עסקה בין מתחרים, בשל החשש שהעברות מידע שכאלה יפחיתו את התחרות ביניהם.
הממונה ציינה כי בין מזרע וזילבר הועבר מידע רגיש מבלי שננקטו אמצעי הזהירות הנדרשים. כך למשל הועברו רשימה מפורטת של לקוחות ופרטי הקשר עמם, כולל סוג הלקוח ומוצרי בשר לבן טרי ומוצרים ייחודיים שרוכש הלקוח; החובות, ויתרות החובה של כל לקוח; תנועות החשבון של זילבר וההכנסות שצפויות להתקבל ; תנאי האשראי של כל לקוח ומשקל המוצרים שנרכשו לכל לקוח בדצמבר 2021.
עוד נמסר כי חלק מהמידע הועבר למספר גורמים במזרע, ובהם מנהלים ועובדים במזרע, בחברת האם של מזרע ובזרוע ההפצה שלה, והם לא הוגבלו בהעברת המידע הרגיש לעובדים נוספים בתוך מזרע.