דלתא ישראל: המכירות אונליין ירדו דרסטית, הרווח הנקי נחתך ברבע
דלתא ישראל: המכירות אונליין ירדו דרסטית, הרווח הנקי נחתך ברבע
חברת ההלבשה רשמה ברבעון הראשון של 2022 רווח נקי של 19 מיליון שקל, ההכנסות טיפסו ב-11%; מכירות האינטרנט צללו ב-58% לעומת הרבעון המקביל ב-2021, והיקפן מכלל מכירות החברה ירד ל-12.8% מ-33.7%; ברקע, חזרת הקונים לחנויות הפיזיות
עם התפוגגות מגפת הקורונה מתפוגגות גם המכירות באונליין: דלתא ישראל של אייזיק דבח פירסמה הבוקר את התוצאות הכספיות לרבעון ראשון 2022 שמעידות על היחלשות משמעותית של המכירות באונליין ועל חזרתן של החנויות הפיזיות להוות ערוץ המכירות המשמעותי.
עד ל-21 בפברואר 2021 המדינה היתה בסגר שחייב סגירת כלל המסחר וחנויות האופנה, בזמן שפעילות אתרי האינטרנט במהלך הסגרים נמשכה כרגיל, ופיצתה באופן חלקי על אובדן המכירות בפעילות החנויות הפיזיות. אך ברבעון הנוכחי המצב חזר לקדמותו כפי שהיה טרום ימי הקורונה.
מכירות האינטרנט של דלתא ישראל ירדו ברבעון הראשון של השנה בכ-58% והסתכמו ב-27.5 מיליון שקל. היקפן מכלל מכירות החברה ירד ל-12.8% לעומת 33.7% ברבעון הראשון של 2021. למעט האונליין, יתר ערוצי המכירה של דלתא צמחו והחברה הציגה עלייה של 11% בהכנסות הרבעון שהסתכמו בכ-214.5 מיליון שקל.
דלתא בחרה להציג את היקף המכירות הכולל בחנויות הזהות בהשוואה לרבעון ראשון בשנת 2019, על מנת לנטרל את השפעת הסגרים שהיו ברבעון ראשון 2020 ו-2021. המכירות בחנויות הזהות של הרשתות דלתא ופיקס עלו ב-20.8% ועמדו על 143 מיליון שקל.
התחזקות המכירות בחנויות ובערוץ הסיטונאי של החברה תרמו לעליה של 3% ברווח הגולמי ברבעון והוא עמד על 118.4 מיליון שקל, אך עלויות השילוח והשפעת מזג אויר חריג ברבעון הראשון פגעו בשיעור הרווח הגולמי שירד ל-55.2% לעומת 59.5% ברבעון מקביל אשתקד. ההשפעות השליליות קוזזו חלקית בהתחזקות השקל אל מול הדולר.
הוצאות המכירה והשיווק גדלו ב-19% לאור פתיחת החנויות, שכר העבודה ושכרויות ועמלות ששילמה דלתא לזכיינים ואשר נחסכו ממנה ברבעון המקביל שנה שעברה. העלייה בהוצאות המכירה והשיווק בנוסף לירידה ברווחיות הגולמית הובילו לירידה של 24% ברווח התפעולי של דלתא והוא הסתכם בכ-30 מיליון שקל. שיעורו מההכנסות ירד ל13.9% לעומת כ-20.3% ברבעון הראשון בשנה שעברה.
השיבושים בשרשרת האספקה בעולם הובילה את דלתא להחלטה להצטייד בכמויות גדולות של סחורה, ביחס לרבעון מקביל שנה שעברה, והמלאי של החברה, נכון למרץ 2022, גדל ל-210 מיליון שקל לעומת 133 מיליון שקל במרץ 2021.
דלתא חתמה את הרבעון הראשון בירידה של 25% ברווח הנקי ל-19 מיליון שקל, הקיטון נבע מירידה של 23% ברווח לפני מיסים.
בינואר השיקה דלתא ישראל את מותג הספורט Panta Rei ומתכננת לפתוח עוד 3 חנויות עד לסוף השנה. כיום פועלות שלוש חנויות מותג בעזריאלי תל אביב, קניון עיר ימים בנתניה ובגרנד קניון חיפה וכן אתר אונליין.
החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 9.5 מיליון שקל.