סגור
ג'יימי דיימון מנכ"ל ג'יי.פי מורגן
ג'יימי דיימון. עדיין יש לו אנרגיה (צילום: REUTERS/Marco Bello)

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן רומז: הפרישה תהיה מוקדמת מהצפי

עד כה עמד הצפי לפרישתו של ג'יימי דיימון מהתפקיד על עוד חמש שנים; אך היום אמר כי לוח הזמנים השתנה, אם כי לא ברור עד כמה הוא התקצר; בעקבות כך יורדת מניית הבנק במסחר בוול סטריט ב-4%

ג'יימי דימון, מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב ג'יי.פי מורגן, רמז היום (ב') כי פרישתו מהתפקיד עשויה להיות מוקדמת יותר מהצפי שעומד על עוד חמש שנים, אם כי לא ברור עד כמה - במידה שלוח הזמנים אכן יתקצר. בתגובה לכך יורדת מניית הבנק ב-4% במסחר בוול סטריט.
בתגובה לשאלה שעלתה במפגש השנתי עם משקיעים לגבי תוכניות הבנק ליום שאחרי פרישתו, אמר דיימון כי "לוח הזמנים הוא כבר לא חמש שנים". עם זאת, בג'יי.פי מורגן מסרו שגם כשיפרוש מתפקידו כמנכ"ל, סביר להניח שדיימון ימשיך כיו"ר.
שאלת פרישתו של דיימון בן ה-68, עולה באופן קבוע על ידי משקיעי הבנק והאנליסטים המסקרים את פעילותו. עם זאת, הוא אמר היום שעדיין יש בו "את האנרגיה שתמיד היתה לי" לנהל את החברה.
עוד הוסיף כי שאלת עיתוי הפרישה תהיה תלויה בהחלטת הדירקטוריון של הבנק. בין המועמדים האפשריים להחלפתו הוזכרו בעבר מריאן לייק, מנכ"לית חטיבת הצרכנות של הבנק, וג'ניפר פיפצ'אק, המנהלת המשותפת של בנק ההשקעות.