סגור
סניף קרפור בבית שמש
סניף קרפור בבית שמש (צילום: שלו שלום)

קרפור הקפיצה את הכנסות רבוע כחול נדל"ן ברבעון השני

עדכון הסכם השכירות ב-59 הסניפים ששוכרת הרשת מחברת הנדל"ן המניב תרם לעלייה של 19% בהכנסות התפעוליות ל-106 מיליון שקל ולשיפור של 16% ברווח התזרימי ל-80 מיליון שקל 

חברת הנדל"ן המניב רבוע כחול נדל"ן נהנתה ברבעון החולף מכניסתה לארץ של רשת הסופרמרקטים הצרפתית קרפור, ששוכרת מרבוע כחול 59 נכסים. בסוף מרץ האריכו הצדדים את משך השכירות באותם הנכסים מ-2031 עד לשנת 2040 והעלו את מחירי השכירות.
החברה סיכמה את הרבעון השני של 2024 עם ירידה של 16% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, שהגיע ל-113 מיליון שקל. הירידה מיוחסת בעיקר להוצאות המימון שעלו ב-49% ל-84 מיליון שקל.
דמי השכירות בנכסים שמשכירה רבוע כחול לקרפור עלו ב-22% לעומת סוף 2023 והגיעו ל- 1,484 שקל למ"ר. הנכסים ששוכרת קרפור הניבו לרבוע כחול הכנסות מתואמות מדמי שכירות (NOI) של 23.5 מיליון שקל - צמיחה של 28% ביחס לרבעון המקביל - ורווחי השערוך מהם הגיעו ל-48 מיליון שקל.
לרבוע כחול נדל"ן שני תחומי פעילות: הנדל"ן המניב הוא העיקרי שבהם ולצידו פועלת החברה גם בתחום המגורים.
לחברה 115 נכסים מניבים בשווי של 7.7 מיליארד שקל, שרובם הם שטחי מסחר כמו סופרמרקטים ומרכזים מסחריים. לצד הסופרמרקטים של קרפור, בולטים בהם גם נכסים שמושכרים לרשת ויקטורי, קניון TLV בתל אביב וקניון הדר בירושלים. הסתמכותה של החברה על שטחי משרדים מצומצמת, והם מהווים 8% משווי הנכסים בלבד, כך שהיא חסינה יחסית לקשיים בשוק זה.
ה-NOI מהנדל"ן המניב צמח ב-19% ברבעון ל-106 מיליון שקל, הרווח המתואם (FFO) עלה ב-16% ל-80 מיליון שקל.
בעל השליטה בחברה מוטי בן משה הדגיש בשיחה עם כלכליסט את ההתפתחויות בתחום המגורים. לדבריו, "השקת חטיבת המגורים (מהלך שעליו הודיעה החברה באפריל, א"פ) משמעותית לא פחות מהצמיחה של הנכסים המניבים. יש לנו 500 דירות בביצוע או בשיווק בשלושה פרויקטים בייזום, ו-19 פרויקטים של התחדשות עירונית. כשאנחנו פועלים להשביח קרקעות קיימות של החברה ולבנות עליהן".
לדברי בן משה, "הריבית כיום לא אטרקטיבית לפרויקטים של דיור להשכרה אבל אנחנו בוחנים מודלים שונים שנוגעים לתחום. בסוף נדל"ן מניב זה תחום העיסוק שלנו".
לצד המדדים התפעוליים, נהנתה רבוע כחול משיערוכי נדל"ן של 103 מיליון שקל, בעיקר הודות לסופרמרקטים של קרפור ולהתקדמות הבנייה במגדל תוצרת הארץ בתל אביב. משווי הנכס שלה בהר הצופים – קמפוס בצלאל הישן, נגרעו 16 מיליון שקל כיוון שאינו מאוכלס. בן משה אמר כי "התוכניות בירושלים מתקדמות מהר משחשבנו במקור ואנחנו שוקלים לא לאכלס את הנכס לאור זאת עד לאישורן".
בן משה מחזיק בשליטה ברבוע כחול נדל"ן (56%) באמצעות קבוצת אלון רבוע כחול, שבה הוא בעל המניות היחיד. הוא רכש את השליטה בה ב-2016 בהסדר חוב של בעלי השליטה הקודמים שרגא בירן ודודי ויסמן ובהשקעה של 600 מיליון שקל.
אלון רבוע כחול הפכה לפרטית והיא מחזיקה בשליטה בחברות רבוע נדל"ן, דור אלון ובבעלות על אקסטרא ריטייל, לשעבר רשת נעמן.
ב-12 החודשים האחרונים עלתה מניית רבוע כחול נדל"ן ב-32%, לעומת 11% שעלה מדד ת"א נדל"ן בו היא נכללת. שוויה כיום הוא 3.5 מיליארד שקל, שמשקף לאחזקתו של בן משה שווי של כ-2 מיליארד שקל. שוויה של דור אלון כ-1.2 מיליארד שקל ושווי החזקתה של אלון רבוע כחול בה (82.7%) הוא 975 מיליון שקל.