סחטה לימונדה מהנפילות בוול סטריט: למונייד קונה את מטרומייל ב-145 מיליון דולר
סחטה לימונדה מהנפילות בוול סטריט: למונייד קונה את מטרומייל ב-145 מיליון דולר
מניית חברת האינשורטק הישראלית למונייד נסחרה סביב 70 דולר בנובמבר האחרון, בעת החתימה על ההסכם לרכישת חברת האינשורטק האמריקאית בתחום הרכב; וכיום מחירה נמוך מ-20 דולר - על כן נפילה זו כיווצה את התמורה בעסקה ב-70%, סכום של 355 מיליון דולר
למונייד, חברת האינשורטק הישראלית, משלימה את רכישת מטרומייל האמריקאית בעיתוי מצויין מבחינתה: בעקבות הנפילות החדות במניות הטכנולוגיות, התמורה עבור הרכישה התכווצה מחצי מיליארד דולר ל-145 מיליון דולר בלבד. למונייד תקבל 100 אלף לקוחות, פרמיות ב-100 מיליון דולר ומזומנים של 155 מיליון ב-145 מיליון דולר בלבד.
בעת חתימת ההסכם לרכישת חברת האינשורטק בתחום הרכב בנובמבר האחרון, נסחרה מניית למונייד סביב 70 דולר וכיום מחירה נמוך מ-20 דולר. נפילה זו כיווצה את התמורה בעסקה ב-70%, כך שכעת מקבלת החברה הישראלית את מטרומייל עם כ-100 אלף לקוחות, פרמיות בכ-110 מיליון דולר וחשוב מכך - קופת מזומנים של 155 מיליון דולר ב-145 מיליון דולר בלבד.
אם מסתכלים מעט רחוק יותר היסטורית, הרי שמדובר באירוע עצוב עוד יותר לבעלי המניות של מטרומייל שהונפקה באמצעות מיזוג עם ספאק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר לפני שנה וחצי בלבד. כמובן שגם למונייד עצמה נסחרת כיום קרוב מאוד לשווי המזומנים שלה לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד דולר.
עסקת מטרומייל-למונייד משקפת היטב את המציאות הנוכחית שמצד אחד מזמנת הזדמנויות למיזוגים ורכישות, אך מצד שני מראה גם את השלכות ההנפקות של שיא הבועה וההפסדים שהן מייצרות למשקיעים. למונייד לא מוציאה דולר אחד במזומן עבור מטרומייל, אלא רק מקצה 7.3 מיליון מניות שלה. זה כמובן מדלל את בעלי המניות הנוכחיים, אך הם מקבלים חברת אינשורטק עם רישיון פעילות בתחום ביטוחי רכב ב-49 מדינות, משוכה שללמונייד לבדה היה לוקח עוד זמן רב לעבור.
עם זאת, צריך לשים לב לקצב שריפת המזומנים של מטרומייל: בעת חתימת העסקה, לחברה האמריקאית היו 250 מיליון דולר בקופה, כך שהיא הספיקה לשרוף כ-100 מיליון דולר בפחות משנה.
רכישת מטרומייל תזרז את כניסתה של למונייד לתחום ביטוח הרכב אותה החלה באחרונה ואשר נועד לתת לה רגל משמעותית נוספת לצד ביטוחי מבנה, תכולה וחיות מחמד.
שוק ביטוחי הרכב הוא הגדול ביותר מבין ביטוחים אלמנטריים ומסתכם ב-250 מיליארד דולר בארה"ב. למטרומייל נתוני נהיגה מפורטים שנצברו מסנסורים המותקנים ברכבי לקוחותיה במהלך העשור האחרון. מידע זה, אשר מכיל למעלה מחצי מיליארד נסיעות וכחמישה מיליארד ק״מ של נהיגה בארה״ב, ישמשו כרכיב חיוני למודל הבינה המלאכותית ומערכות התמחור של מוצר הרכב של למונייד, ויקצר את דרכו לרווחיות.