סגור
גל אורון מנכ"ל Zoomin לצד מטה סיילספורס Salesforce סן פרנסיסקו
גל אורון מנכ"ל Zoomin לצד מטה סיילספורס Salesforce סן פרנסיסקו (צילומים: Bloomberg, Richard Storm)

פרסום ראשון
רכישת ענק נוספת לסיילספורס בישראל: קונה את Zoomin ב-450 מיליון דולר

קצת יותר משבועיים אחרי שרכשה סיילפורס את OWN הישראלית ב-1.9 מיליארד דולר, היא פותחת שוב את הארנק ורוכשת את Zoomin שהוקמה ב-2016 על ידי גל אורון, חנן זלצמן וג'ו גלב. החברה העוסקת בעיבוד והנגשת דאטה עבור AI מעסיקה 130 עובדים בישראל וארה"ב שישתלבו בפעילות סיילספורס. משקיעי Zoomin צפויים לרשום רווח נאה מהאקזיט

רכישת ענק נוספת לענקית התוכנה הארגונית סיילספורס בישראל: הלילה (ג') הודיעה החברה על רכישת Zoomin הישראלית. שווי הרכישה מוערך ב-450 מיליון דולר - יותר מהשווי לפיו גייסה החברה בשנת 2021, כך שכל משקיעי החברה ירשמו תשואה גבוהה.
זו הרכישה המשמעותית השנייה של סיילספורס בישראל לאחר שלפני כשבועיים רכשה החברה את OWN הישראלית בכ-1.9 מיליארד דולר. בכך משלימה סיילספורס שתי רכישות בישראל בתוך פחות מחודש בכ-2.4 מיליארד דולר.
חברת Zoomin גייסה עד היום כ-70 מיליון דולר, מהקרנות בסמר, ויולה צמיחה, ג'נרל אטלנטיק וסיילספורס ונצ'רס.
Zoomin עוסקת בעיבוד והנגשה של דאטה לא מובנה (Unstructured data) עבור מנועי וסוכני AI (מודלים אוטונומיים המבוססים על בינה מלאכותית ומאפשרים ביצוע של משימות מורכבות עם מעט או ללא התערבות אנושית).
החברה הוקמה ב-2016 על ידי גל אורון, חנן זלצמן וג'ו גלב, ומעסיקה כ-130 עובדים בישראל ובארה"ב אשר ישתלבו בפעילות ענן הדאטה של סיילספורס.
מעבר למייסדים והעובדים, המרוויחים הגדולים בעסקה הם קרן Bessemer שהיתה המשקיעה הראשונה בחברה, Viola Growth הישראלית, והקרן האמריקאית General Atlantic.
הפלטפורמה שפיתחה Zoomin, אשר נמצאת בשימוש על ידי חברות כמו Mastercard, Dell ו-McAfee, מעבדת כמויות גדולות של תכנים טכניים מכל מקור אפשרי בחברה, ומסייעת ללקוחות הקצה לקבל תשובות מותאמות אישית בכל נקודות הקצה שבהן הלקוח פוגש את החברה: פורטל הבית, אתר התמיכה, מוקד שירות הלקוחות ואף במוצר עצמו, תוך הפקה אוטומטית של תובנות והמלצות על בסיס ניתוח דפוסי צריכת התוכן והתנהגות משתמשי הקצה.
שיתוף הפעולה בין Zoomin לסיילספורס החל כבר ב-2018 בהשקעה אסטרטגית של Salesforce Ventures, והפך עמוק יותר לאורך השנים כאשר החברות חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי והשיקו מוצר משותף מוקדם יותר השנה.
הרכישה מגיעה בתקופה בה חברות ממוקדות בתהליכי טרנספורמציה במסגרתם הן מוסיפות יכולות AI שונות למוצרים ולשירותים שלהן. בעוד שהגישה לתשתיות ולמנועי AI הפכה נגישה וזולה מתמיד, חברות רבות נתקלות בקשיים בשלב הנגשת המידע הארגוני למנועי ה-AI, מה שמאט תהליכים אלה ומוריד את האפקטיביות של כלי ה-AI במתן תשובות מדויקות ומקיפות.
בעקבות הרכישה תשולב הטכנולוגיה של Zoomin בפלטפורמת Agentforce של סיילספורס ובכך יוכלו לקוחות החברה לחבר בקלות מידע ארגוני קיים ולנצל אותו במסגרת חוויות לקוח מבוססות AI. בשלב ראשון, הפתרון של Zoomin ישולב ב-Data Cloud של סיילספורס, כמו גם בפתרון שירות הלקוחות של החברה (Service Cloud), ובהמשך ישרת את כלל פתרונות סיילספורס.
גל אורון, מנכ"ל Zoomin ציין: "זהו רגע מרגש עבורנו והתפתחות טבעית לשיתוף הפעולה שהיה לנו עם סיילספורס בשנים האחרונות. ארגונים הולכים ומרחיבים את הטמעת יישומי ה-AI והמשימה המשותפת לנו ולסיילספורס היא לדאוג שהם לא יפגשו ב'קיר' דאטה שימנע מהם ליהנות מהיתרונות שטומנת בחובה המהפכה הזו. השילוב שלנו כחלק מסיילספורס יאפשר לארגונים למנף את הדאטה הקיים שלהם באופן שלא היה אפשרי עד היום".
עמית קרפ, שותף בקרן ההשקעות Bessemer והמשקיע הראשון ב-Zoomin, אמר: "בחרתי להשקיע ב-Zoomin בגלל הצוות. גל, חנן, ג'ו והצוות המדהים שבנו סביבם הצליחו לנווט את החברה בהצלחה תוך שהם עומדים בלא מעט אתגרים לאורך הדרך. כישראלי, אני גאה לראות את היזמים ועובדי ההייטק הישראלים ממשיכים להוביל גם בתקופה כזאת".
הראל בית און, מייסד ושותף בויולה צמיחה, ציין: "מהפכת ה- AI יצרה עבור Zoomin הזדמנות משמעותית והנהלת החברה ביצעה בשנה האחרונה שינויים אסטרטגיים שהפכו אותה לשותף משמעותי של סיילספורס עד לשלב שמיזוג שתי החברות הפך למתבקש. ליווינו את גל והנהלת החברה באופן צמוד מאז סבב B במהלכים שהיא ביצעה ואנחנו גאים בהישגים שלה. זוהי הוכחה נוספת ליכולתו של האקוסיסטם הישראלי לבנות חברות המהוות נכס משמעותי, גם בתקופות כאלו - No matter what".