ירידה חדה ברווחי קסטרו - סקטור ההלבשה בחברה מסכם רבעון מאכזב
ירידה חדה ברווחי קסטרו - סקטור ההלבשה בחברה מסכם רבעון מאכזב
חברת האופנה רשמה ברבעון נפילה של 77% ברווח הנקי ל-5 מיליון שקל בלבד; המכירות בחנויות הזהות במגזר ההלבשה ירדו ב-4% - המגזר עבר להפסד תפעולי רבעוני של 8 מיליון שקל
קבוצת האופנה קסטרו חותמת את הרבעון השלישי לשנת 2022 עם עלייה של 1.3% בלבד במכירות וצניחה של 77% ברווח הנקי. קסטרו הרוויחה ברבעון הנוכחי 5 מיליון שקל בלבד, לעומת 22 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
העלייה במכירות במגזר האביזרים ותחום הקוסמטיקה לא סייעה לקסטרו לחתום בהצלחה את הרבעון, שכן המגזר העיקרי שבו היא פועלת, תחום האופנה, רשם ירידה חדה במכירות.
הכנסות הקבוצה, שמנוהלת על ידי רון רוטר, הסתכמו ב-430 מיליון שקל. לסכום בשורה העליונה תרמה צמיחה של 10% במכירות החנויות הזהות בסקטור האביזרים, אשר הניב לקבוצה הכנסות של 132 מיליון שקל; המכירות בחנויות הזהות בתחום הקוסמטיקה גדלו ב-17% ותרמו 11 מיליון שקל להכנסות. המגזר עבר ברבעון הנוכחי לרווח תפעולי של 600 אלף שקל.
במגזר ההלבשה לעומת זאת המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-4%, והפעילות עברה להפסד תפעולי של 8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 21 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
המכירות למ"ר בכלל החנויות הזהות של הקבוצה נותרו זהות לרבעון המקביל, ועמדו על 1,604 שקל. הרווח הגולמי של הקבוצה ירד ב-1% ל-250.5 מיליון שקל בהשפעת עליית שער הדולר לעומת השקל, העמקת שיעור ההנחה הממוצעת והתייקרות השילוח. שיעור הרווחיות הגולמית ירד ב-1.32% ל-58.3%.
הוצאות המכירה והשיווק של קסטרו גדלו ביותר מ-8% ל-203 מיליון שקל בשל העלייה בהוצאות שכר הדירה, שמהוות כבר 13% ממחזור המכירות של קסטרו, לעומת 11% ברבעון המקביל אשתקד. גם שכר העבודה זינק ל-18% ממחזור המכירות, לעומת 16% ברבעון המקביל.
העלייה בהוצאות (בעיקר שכר הדירה והעבודה ביחס למחזור) שסופגת קסטרו נובעת לדבריה בעיקר מהאינפלציה, שהגדילה בכ-3 מיליון שקל את תשלומי השכירות ודמי הניהול ששילמה הקבוצה לקניונים. זאת בזמן שהמכירות שלה לא צמחו משמעותית. בחישוב מתחילת השנה, השפעת האינפלציה על שכר הדירה של הקבוצה היתה בהיקף 7 מיליון שקל.
גם בהוצאות הנהלה וכלליות נרשמה עלייה חזקה. הוצאות אלה זינקו ב-29% והסתכמו ב-29 מיליון שקל. במהלך הרבעון החברה הכירה בהוצאה של 600 אלף שקל בשל ביטול הנפקת החברה-הבת אורבניקה. הרווח התפעולי של הקבוצה בסיכום הרבעון השלישי צנח ב-58% ועמד על 18 מיליון שקל. שיעור הרווחיות התפעולית ירד ל-4%, לעומת 10% ברבעון השלישי אשתקד .
קסטרו ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית להרחבת רשתות המותגים שלה, אך מזהירה כי התחזיות שלה עלולות לא להתממש "אם יחול שינוי משמעותי במצב הכלכלי בישראל ובעולם". החברה עתידה לפתוח שבע חנויות נוספות למותג אורבניקה, להעביר את פעילות האונליין למרלו"ג ייעודי, להמשיך להעביר את דוכני קרולינה למקה לחנויות ולפתוח 10 חנויות למותג בשנת 2023.
עוד מתכננת קסטרו לפתוח שש חנויות בקונספט החדש להודיס, וכן לפתוח חמש חנויות למותג האיפור האיטלקי קיקו מילאנו, שתי חנויות למותג הקוסמטיקה איב רושה, בקונספט חדש של חנויות פתוחות שקסטרו בוחנת למותג הצרפתי, וחמש חנויות בקונספט חדש שישים דגש על תכשיטי זהב וכסף ברשת טופ טן. בנוסף לכך ממשיכה הקבוצה לפעול להגדלת מספר החברים במועדון הלקוחות שמונה כמיליון חברים.