סגור
עופר נמרודי מנכ"ל ובעל השליטה ב הכשרת הישוב
עופר נמרודי, מנכ"ל ובעל השליטה בהכשרת הישוב (צילום: רמי זרנגר)

הכשרת היישוב מתכננת לגייס מאות מיליוני שקלים לפעילות ההתחדשות העירונית

החברה סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של 19% בהכנסות המתואמות מדמי שכירות ל-93 מיליון שקל; שיערוכים חיוביים בפארקים הלוגיסטיים בפולין ואכלוס מגדל המשרדים החדש בבני ברק הובילו לרווח של 85 מיליון שקל 

הכשרת היישוב בונה על צמיחה בפעילות ההתחדשות העירונית שלה. כשבינתיים את עיקר צמיחתה רושמת פעילות הנדל"ן המניב.
החברה, שמנוהלת על ידי בעל השליטה עופר נמרודי סיכמה את הרבעון השני של 2024 עם עלייה של 19% בהכנסות התפעוליות נטו מנכסיה המניבים (NOI), לסך של 93 מיליון שקל.
בשורה התחתונה עברה הכשרת היישוב לרווח נקי של 85 מיליון שקל לעומת הפסד של 36 מיליון שקל. זאת בהשפעת רווחי שיערוך גבוהים מנכסיה בחו"ל.
הכשרת הישוב עוסקת בנדל"ן מניב בישראל ובאירופה, ובייזום ובנייה למגורים, בעיקר בישראל, לצד פעילות בהיקף נמוך יותר באירופה.
בישראל היא מחזיקה בין היתר בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, ובשטחי משרדים, מסחר ותעשייה, כשמגדל Nimrodi Tower שבו 51 אלף מ"ר ושאותו החלה לאכלס בשנה שעברה בולט בהם. פעילות הנדל"ן המניב באירופה נעשית באמצעות החברה הבת MLP שמפעילה 13 פארקים לוגיסטיים בפולין וכמה נוספים בגרמניה וברומניה.
ה-NOI בפעילות המניבה בישראל זינק ב-52% ל-41 מיליון שקל. זאת הודות לאכלוס מגדל Nimrodi Tower בבני ברק שהתפוסה בו הגיעה בסוף הרבעון ל-72% (77% תפוסה נכון לסוף אוגוסט), כשהמדינה היא השוכר העיקרי בו.
פעילותה של MLP הניבה 55% מה-NOI ברבעון, 52 מיליון שקל, תוך עלייה של 2% מהיקפו ברבעון המקביל שמיוחסת להשפעת המדד שעלה. בהכשרת הישוב הביעו אופטימיות בנוגע המשך צמיחתה לאור ההשקעות הרבות בתשתיות בפולין והצמיחה בכלכלה בה מאז שינוי המשטר בשנה שעברה.
לצד השיפור ב-NOI רשמה הכשרת היישוב רווחים של 290 מיליון שקל משיערוכי הנדל"ן שברשותה, מרביתם בעקבות העלייה בהכנסות בנכסי MLP. מאחר שברבעון המקביל רשמה החברה הפסדי שיערוך של 160 מיליון שקל, סעיף זה העביר אותה מהפסד מיוחס לבעלי המניות של 36 מיליון שקל ברבעון השני של 2023 לרווח של 85 מיליון שקל המיוחס להם ברבעון השני של 2024.
בסיכום המחצית הראשונה עלה ה-NOI ב-20% ל-185 מיליון שקל. מתוכם 108 מיליון שקל ובעלייה של 11% מהרבעון המקביל מפעילותה של MLP. כשה-NOI בישראל זינק ב-35% ל-77 מיליון שקל.
שיפור זה, ביחד עם רווחי שיערוך של 267 מיליון שקל במחצית, בהשפעת השיערוכים ברבעון, לעומת שיערוכים שליליים של 141 מיליון שקל במחצית המקבילה, הביאו לרווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 79 מיליון שקל, לעומת הפסד של 18 מיליון שקל במחצית המקבילה.
נמרודי התייחס בשיחה בהרחבה לתחום הבנייה למגורים, ובעיקר לפעילות ההתחדשות העירונית של החברה הבת הכשרה התחדשות (79%). "יש לנו שלושה פרויקטים בביצוע, לצידם התחלנו בשיווק של שני פרויקטים וניכנס לביצוע של 10 נוספים בשנה הקרובה". בראייתו, "הפעילות של החברה יחד עם הדרישה הגוברת למגורים ומחירי הדיור יביאו לכך שהחברה תהפוך לחברת ענק כמו חברות אחרות שפועלות בתחום ההתחדשות העירונית שהגיעו בצדק למספרים גבוהים".
נמרודי סירב לפרט לאילו חברות התכוון, אך ניתן להעריך כי בהן מצויה אאורה שבשליטת יעקב אטרקצ'י ששוויה עלה בחמש השנים האחרונות פי 8, ליותר מ-4.6 מיליארד שקל.
נמרודי התייחס גם ליתרונותיה של החברה בפעילות בתחום, בין היתר "ביכולת שלנו כחברה ציבורית לגייס הון". מוקדם יותר השנה השקיעה חברת הביטוח מנורה 30 מיליון שקל בהכשרה התחדשות והפכה לבעלת עניין בה עם החזקה של 8%. כשלדבריו: "אנחנו מתכוונים לגייס עוד הרבה הון. החברה זקוקה להון והיא תגייס אותו בחודשים הקרובים." הוא לא ציין אם החברה האם תשתתף בגיוסים בעצמה או לא.
בכל הנוגע להשפעת המלחמה הוא הוסיף כי: "מחירי הבנייה עלו כי הקבלנים מצויים בחוסר ודאות בנוגע לעובדים. יצרנו קשר עם חברה סינית אבל ממשלת סין לא מאפשרת לרוב הפועלים לבוא לישראל עד שהמלחמה תסתיים. יש עיכובים של כמה חודשים באחד הפרויקטים, אבל החוזים בו מגינים עלינו מפני השפעתם והדיירים מגלים הבנה למצב".