למונייד שכחה לספר שפיטרה חמישית מעובדי מטרומייל
למונייד שכחה לספר שפיטרה חמישית מעובדי מטרומייל
חברת האינשורטק הישראלית שביום חמישי חגגה את השלמת רכישת מתחרתה האמריקאית ב-145 מיליון דולר בלבד ציינה כי מרבית עובדי מטרומייל יעברו לעבוד בחברה הממוזגת. היא רק שכחה לספר שפיטרה 60 עובדים המהווים 20% מכוח האדם של מטרומייל
ביום חמישי חגגה חברת האינשורטק הישראלית למונייד את השלמת הרכישה של מתחרתה האמריקאית מטרומייל. העסקה בהחלט הפכה לעסק כדאי עבור למונייד: מכיוון שמדובר בעסקת מניות והמניה של למונייד צללה בחודשים האחרונים, היא משלמת רק 145 מיליון דולר עבור הרכישה במקום 500 מיליון דולר.
במקביל להודעה על השלמת העסקה ציינה למונייד כי מרבית עובדי מטרומייל יעברו לעבוד בחברה הממוזגת. אלא שמפרסומים ברשתות החברתיות בארה"ב שהגיעו גם למקומונים של סן פרנסיסקו עולה שלמונייד פיטרה 60 עובדים המהווים 20% מכוח האדם של מטרומייל.
בין המפוטרים, רובם מצוות המוצר והפיתוח, גם סמנכ"ל הכספים של מטרומייל. לעומת זאת, המנכ"ל דן פרסטון הופך לסמנכ"ל יוזמות אסטרטגיות, תפקיד ללא הגדרה ברורה במיוחד. ההודעה לעובדים נמסרה מיד עם השלמת הרכישה אתמול (ו') ובה הקריא המנכ"ל מכתב יבש ובו התייחס להאטה העולמית כמו גם לעובדה שסגירתה של העסקה ארכה יותר זמן מהצפוי.
למונייד הודיעה על רכישת מטרומייל בנובמבר האחרון ומאז קרסה מנייתה ב-70%. נפילה זו כיווצה את התמורה בעסקה ב-70%, כך שכעת מקבלת החברה הישראלית את מטרומייל עם כ-100 אלף לקוחות, פרמיות בכ-110 מיליון דולר וחשוב מכך - קופת מזומנים של 155 מיליון דולר ב-145 מיליון דולר בלבד.
אם מסתכלים מעט רחוק יותר היסטורית, הרי שמדובר באירוע עצוב גם לבעלי המניות של מטרומייל שהונפקה באמצעות מיזוג עם ספאק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר לפני שנה וחצי בלבד. כמובן שגם למונייד עצמה נסחרת כיום קרוב מאוד לשווי המזומנים שלה לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד דולר.
עסקת מטרומייל-למונייד משקפת היטב את המציאות הנוכחית שמצד אחד מזמנת הזדמנויות למיזוגים ורכישות, אך מצד שני מראה גם את השלכות ההנפקות של שיא הבועה וההפסדים שהן מייצרות למשקיעים.
למונייד לא מוציאה דולר אחד במזומן עבור מטרומייל, אלא רק מקצה 7.3 מיליון מניות שלה. זה כמובן מדלל את בעלי המניות הנוכחיים, אך הם מקבלים חברת אינשורטק עם רישיון פעילות בתחום ביטוחי רכב ב-49 מדינות, משוכה שללמונייד לבדה היה לוקח עוד זמן רב לעבור. עם זאת, צריך לשים לב לקצב שריפת המזומנים של מטרומייל: בעת חתימת העסקה לחברה האמריקאית היו 250 מיליון דולר בקופה, כך שהיא הספיקה לשרוף כ-100 מיליון דולר בפחות משנה.
למונייד בתגובה: "הרכישה, כידוע, היא סינרגטית ללמונייד בהיבטים מסוימים, ולכן באופן טבעי אנו נדרשים לייעל פעילויות מסוימות. חשוב להדגיש, כי 80% מעובדי מטרומייל ממשיכים עימנו ואנו שמחים להתחיל עימם דרך חדשה, לטובת הצמחת הפעילות והאצת הצמיחה של Lemonade Car".