בלעדימתחדשת ברכש מעזריאלי: דירקטוריון עדיקה יודיע על מינוי נועם מלניק למנכ"ל
בלעדי
מתחדשת ברכש מעזריאלי: דירקטוריון עדיקה יודיע על מינוי נועם מלניק למנכ"ל
מלניק שימש בשנים האחרונות בעזריאלי כמנהל פיתוח עסקי וכמנכ"ל קניון הוד השרון. אחרי שקודמיו עזבו לאחר שנה וחצי שנה של כהונה, האתגרים בפניו כוללים חיזוק המותג והשבתו לרווחיות
אחרי תקופה ארוכה ללא מנכ"ל, דירקטוריון עדיקה עדיקה צפוי להודיע על מינוי מנכ"ל. ל"כלכליסט" נודע כי מדובר בנועם מלניק (40), שעבד בשנים האחרונות בקבוצת עזריאלי, שם שימש כמנהל פיתוח עסקי וכמנכ"ל קניון עזריאלי הוד השרון. קודם לכן שימש בתפקידים נוספים בעולם הקמעונאות והמזון. מלניק הודיע אתמול לבכירי עזריאלי על החלטתו לפרוש ולעבור לעדיקה.
מלניק נכנס לחברת האופנה אחרי שעברה שנה קשה. בין האתגרים בפניו יהיו השבת החברה למסלול רווחיות, חיזוק המותג, הגדלת המכירות בישראל וקבלת החלטות לגבי הפעילות הבינלאומית.
מלניק הוא לא יוצא עזריאלי הראשון שמצטרף לעדיקה. לפני כמה שבועות מונה לדירקטור בחברה ארנון תורן, שניהל במשך עשור את קניוני הקבוצה. אחת הסיבות לבחירה במלניק היא הבנתו בקמעונאות פיזית, שעשויה להיות מנוע צמיחה לעדיקה מעבר לצורך לשפר את המכירות באתר החברה, שם החלה החברה את דרכה.
אתגר נוסף לפתחו של מלניק יהיה בניית צוות הנהלה חדש לאחר שהחברה עברה טלטלות. באוקטובר שעבר פרש מ"מ מנכ"ל עדיקה אריאל אלפסי. הוא מונה לתפקיד זה במאי שעבר, עם פרישתו של רועי הסל, המנכ"ל הקודם שעזב אחרי שנת כהונה. בעדיקה הסבירו אז כי עזיבתו של הסל היא בהתאם להסכם ההעסקה שנחתם עמו, שם נקבע לדברי החברה שכהונתו תסתיים לאחר שנה. להסל היתה אופציה להאריך את כהונתו ב־12 חודשים, אך זו לא מומשה. הסל החליף את המנכ"ל הקודם והמייסד דדי שוורצברג, שפרש עם בכירים מהחברה והקים עמם אתר אופנה.
עדיקה פרסמה לפני כמה ימים אזהרת רווח טרם פרסום הדו"חות הכספיים לשנת 2021. החברה צופה ירידה במכירות ומעבר להפסד בשנת 2021. בעקבות הצטברות מלאי בחברה וקושי למכור אותו, בעדיקה העריכו כי המכירות השנתיות יעמדו על 181 מיליון שקל לעומת כ־193 מיליון שקל בשנת 2020. עוד ציינה החברה כי מכירות הרבעון הרביעי לשנת 2021 יעמדו על 43 מיליון שקל לעומת כ־59 מיליון שקל ברבעון הרביעי ל־2020.
החברה מעריכה הפסדים עמוקים ב־2021 לעומת רווח ב־2020. להערכת עדיקה, ההפסד ב־2021 צפוי להסתכם ב־56-53 מיליון שקל לעומת רווח של כ־4 מיליון שקל ב־2020. ההפסד ברבעון הרביעי יעמוד על 28-25 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל במקבילו.
מעבר לבעיות הפרטניות של עדיקה, סובל כל שוק האופנה אונליין מירידות. כך טרמינל איקס שבשליטת הראל ויזל ירדה ביומיים האחרונים נוכח דו"חות שליליים. הוצאות המכירה והשיווק שלה קפצו ב־2021 ב־45% ל־145 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה ב־51% והסתכם ב־154 מיליון שקל; שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב־45%, בדומה ל־2020. תום סגרי הקורונה יצר עיכוב בצמיחת טרמינל איקס. האתר אמנם סיים את 2021 עם עלייה של 51% בהכנסות, שהסתכמו ב־341 מיליון שקל, אך בהשוואה ל־2020 מדובר בהתמתנות ברורה. בשורה התחתונה טרמינל איקס עברה ב־2021 להפסד של 8.6 מיליון שקל.