סגור
שבב של אינטל ב תערוכה ב טאייפיי 4.6.24
שבב של אינטל (צילום: I-Hwa CHENG / AFP)

דיווח: אפולו גלובל הציעה לאינטל השקעה של 5 מיליארד דולר

באינטל שוקלים את הצעת חברת ניהול הנכסים, אך מסרבים להגיב על הדיווח, כך לפי בלומברג; אינטל ואפולו כבר שיתפו פעולה ביוני בעסקה של 11 מיליארד דולר; רק לפני יומיים דווח בוול סטריט ג'ורנל כי היריבה קוואלקום פנתה לאינטל לקדם מהלך השתלטות עליה

חברת ניהול הנכסים האמריקאית אפולו גלובל מנג'מנט Apollo Global Management, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של 70 מיליארד דולר, הציעה לבצע השקעה של עד 5 מיליארד דולר באינטל, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג.
ההצעה של אפולו מגיעה ימים ספורים לאחר שבוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי יצרנית השבבים היריבה קוואלקום פנתה לאינטל בנוגע להשתלטות אפשרית.
לפי הדיווח בבלומברג, בהנהלת אינטל שוקלים את ההצעה, אך המגעים נמצאים בשלבים ראשוניים כך שהתנאים עשויים עוד להשתנות או שהחברות יסוגו מההצעה. עם זאת, אם אכן תצא לפועל העסקה היא תהווה הצבעת אמון בתוכניות ההתאוששות של החברה.
מאינטל סרבו להגיב על הדיווח ומאפולו לא התקבלה תגובה.
הדיווח מתפרסם בתקופה לא פשוטה לאינטל, שבעבר נחשבה ליצרנית השבבים בעלת השווי הגבוה בעולם, אך כיום מתקשה לצמצם את הפער מהיריבות שלה, והמניה שלה צנחה קרוב ל-60% מהשווי שלה מאז תחילת השנה.
בעקבות זאת הודיעה החברה בשבוע שעבר כי בכוונתה לפצל את חטיבת ייצור השבבים עבור חברות אחרות (פאונדרי) ליחידה עצמאית, זאת בהמשך לתוכנית הורדת עלויות שנחשפה באוגוסט שכללה הקפאת דיבידנדים ופיטורים נרחבים.
אינטל ואפולו כבר משתפות פעולה לאחר שביוני הסכימה אינטל למכור לאפולו החזקה במיזם משותף ששולט על מפעל באירלנד ב-11 מיליארד דולר, זאת מתוך כוונה לממן הרחבה משמעותית של המפעל. לאפולו יש גם ניסיון בשוק השבבים, שכן בשנה שעברה הובילה השקעה בגובה 900 מיליון דולר בווסטרן דיגיטל.